Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych (OBRUM), od lat konstruujący symulatory szkoleniowe na potrzeby wojska, podczas XXII edycji kieleckich targów zaprezentuje najnowszymi produkty opracowane z myślą o potrzebach Sił Zbrojnych.
Symulatory Szkoleniowe Mostów na podwoziu gąsienicowym (MG-20) oraz kołowym (MS-20) służą do nauki podstawowych czynności z zakresu obsługi urządzeń, a także wszelkich procedur przygotowawczych niezbędnych do rozpoczęcia pracy, jak i procedur bezpieczeństwa w trakcie wykonywanych czynności składania i rozkładania przęseł. Gliwicka spółka opracowując aplikację skupiła się na wiernym odtworzeniu procedur obsługi oraz przekazywaniu informacji w sposób intuicyjny tak, aby maksymalnie uprościć proces szkolenia wstępnego.
Trenażery oraz program szkoleniowy z zakresu obsługi mostów rodziny Daglezja pozwalają na wirtualne odtworzenie rodzaju podłoża, ukształtowania terenu oraz warunki środowiskowe, co umożliwia maksymalne zbliżenie symulacji do warunków rzeczywistych. Architektura systemu pozwala jego na wykorzystanie w standardowych komputerach klasy PC oraz w znacznie bardziej rozbudowanych urządzeniach z kompleksowym sferycznym otoczeniem wirtualnym typu Cave.
Podczas MSPO OBRUM będzie promował aplikacje przeznaczone do wspomagania wojskowych systemów logistycznych. Celem proponowanych rozwiązań jest umożliwienie zarządzania całym cyklem życia produktu, począwszy od planowania, poprzez wdrożenie i produkcję aż po wsparcie serwisowe (PLM – Product Life Management). Wdrożenie tego typu rozwiązań ma, zgodnie z zapewnieniem producenta, wspomagać realizację strategicznych celów przedsiębiorstwa, poprzez optymalizację wszystkich czynności związanych z wprowadzeniem nowego produktu na rynek.
Zarządzanie cyklem życia produktu pozwala również na wsparcie modernizacji produktów o wydłużonym cyklu życia, na bazie istniejących elementów systemu obronnego. PLM wspiera standardy również wojskowej dokumentacji: S1000D, S2000M, SCORM.
Korzystając z komponentów dostępnych na rynku OBRUM opracowuje własną metodologię tworzenia multimedialnej aplikacji serwisowej, począwszy od pozyskania modelu komputerowego urządzenia, jego optymalizację graficzną, naniesienie instrukcji serwisowych, a następnie kompilację w postaci aplikacji na wybrane urządzenie mobilne lub system projekcyjny.