Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
31 sierpnia 2014

Amerykański koncern prezentuje podczas kieleckich targów szereg konstrukcji, którymi ma zamiar zainteresować Siły Zbrojne RP. Na stoisku Boeinga odwiedzający mogą zapoznać się z działaniem stacji operatora podawania paliwa tankowca KC-46 oraz innymi produktami przedsiębiorstwa, w tym zobaczyć pełnowymiarową makietę bezzałogowego ScanEagle.

AROS ma dwa niezależne systemy sterowania wyposażone w 24-calowe monitory 3D o wysokiej rozdzielczości. Zdalny system wizyjny, zapewniający trójwymiarowy obraz, jest złożony z kamer, procesora wideo oraz wyświetlacza. Zastępuje on okna, przez które operatorzy użytkowanych obecnie powietrznych tankowców nadzorują proces uzupełniania paliwa w locie / Zdjęcie: Boeing

Boeing skonstruował swoje stanowisko pod kątem potencjalnego udziału w programach modernizacyjnych Sił Zbrojnych RP, zwłaszcza w kontekście planowanego zakupu nowych śmigłowców uderzeniowych w 2020, w ramach programu Kruk – oferując śmigłowiec AH-64 Apache – oraz samolotów tankująco-transportowych, proponując przystąpienie do programu KC-46A Pegasus.

To właśnie z tym ostatnim przedsięwzięciem jest związana prezentacja symulatora AROS (KC-46 Air Refueling Operator Station). Goście Boeinga będą mogli sprawdzić, jak funkcjonuje stanowisko operatora kierującego podawaniem paliwa. W AROS Boeing zastosował swoje najbardziej zaawansowane rozwiązania. Targowi operatorzy sztywnego przewodu paliwowego będą mogli kontrolować proces tankowania ze stanowiska znajdującego się tuż za kabiną załogi, co ma pozwolić im na wykonywanie operacji tankowania zarówno w dzień, jak i w nocy. Dodatkowo Boeing prezentuje model oferowanego Polsce bezałogowca ScanEagle.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.