Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
01 września 2014

PZL-Świdnik, spółka z grupy AgustaWestland, prezentuje na targach MSPO 2014 w Kielcach SW-4 Solo RUAS/OPH (Śmigłowcowy Bezzałogowy System Powietrzny/Opcjonalnie Pilotowany Śmigłowiec). Nie jest to jego premiera, jednak podobnie jak w przypadku AW149, w ciągu ostatniego roku program rozwoju tego wiropłata zanotował istotne postępy.

SW-4 Solo RUAS/OPH, oparty na sprawdzonej konstrukcji lekkiego jednosilnikowego śmigłowca SW-4, został zaprojektowany do realizacji operacji bezzałogowych oraz wykonywania lotów załogowych, zapewniając użytkownikom maksymalną elastyczność operacyjną. Śmigłowiec SW-4 w wersji RUAS może być wykorzystywany do realizacji różnorodnych zadań, w tym misji wywiadowczych, z zakresu nadzoru, rozpoznawczych oraz transportu ładunków / Zdjęcie: PZL-Świdnik

Będący wynikiem bliskiej współpracy pomiędzy PZL-Świdnik i AgustaWestland SW-4 Solo RUAS/OPH to wynik jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie programów lotniczych ostatnich lat realizowanych w Polsce. Solo jest efektem zgromadzonych dotychczas przez PZL-Świdnik i AgustaWestland wiedzy technicznej oraz know-how, jak i ważnym elementem całościowej strategii produktowej, w której skład wchodzą również śmigłowce i tiltrotor.

SW-4 Solo RUAS/OPH jest kluczowym elementem ważnych programów prowadzonych w Wielkiej Brytanii i Włoszech, mających na celu analizę nowoczesnej technologii RUAS/OPH pod kątem rozwinięcia odpowiednich zdolności operacyjnych, szczególnie w celu spełnienia przyszłych wymogów związanych z realizacją operacji na morzu.

SW-4 Solo RUAS/OPH ukończył ostatnio demonstrację dla włoskiego ministerstwa obrony, mającą na celu ewaluację nowoczesnych zdalnie sterowanych technologii śmigłowcowych oraz ich potencjału do zapewnienia jeszcze lepszych możliwości włoskich sił zbrojnych w przyszłości. W ramach umowy badawczo-rozwojowej podpisanej między AgustaWestland i Dyrektoriatem Uzbrojenia Lotniczego włoskiego resortu obrony, będącej częścią Narodowego Planu Badań Wojskowych, z powodzeniem zademonstrowano możliwości zdalnego sterowania SW-4 Solo RUAS/OPH ze stacji naziemnej. Maszyna pomyślnie zrealizowała zaplanowaną misję w konfiguracji OPH, z pilotem bezpieczeństwa na pokładzie

Solo zostanie również zaprezentowany w ramach brytyjskiego programu RWUAS (Rotary Wing Unmanned Air System) Capability Concept Demonstrator (CCD). Program ma na celu zbadanie użyteczności wielozadaniowych bezzałogowych statków powietrznych dla brytyjskiej Królewskiej Marynarki Wojennej i jest realizowany w ramach umowy zawartej między AgustaWestland i brytyjskim ministerstwem obrony.

Program rozwojowy i próby w locie SW-4 Solo RUAS/OPH, realizowane we Włoszech i w Polsce, przebiegają zgodnie z planem – jak dotąd nalot wynosi ponad 40 h. Próby obejmują monitoring systemu, manewry typu hands off i zdalnego sterowania, zawis oraz szeroki zakres profili misji.

SW-4 Solo RUAS/OPH, oparty na sprawdzonej konstrukcji lekkiego jednosilnikowego śmigłowca SW-4, został zaprojektowany do realizacji operacji bezzałogowych oraz wykonywania lotów załogowych, zapewniając użytkownikom maksymalną elastyczność operacyjną. Śmigłowiec SW-4 w wersji RUAS może być wykorzystywany do realizacji różnorodnych zadań, w tym misji wywiadowczych, z zakresu nadzoru, rozpoznawczych oraz transportu ładunków. Obsługiwany przez pilota może służyć do transportu personelu oraz misji z zakresu nadzoru i interwencji. Solo może zostać wyposażony w kompleksowe wyposażenie misji, w skład którego wchodzą urządzenia poszukiwawcze, systemy komunikacyjne/wywiadowcze oraz uzbrojenie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.