Thales UK wystawia na MSPO bezzałogowy statek latający Watchkeeper WK450, oferowany Siłom Zbrojnym RP jako taktyczny bezzałogowiec średniego zasięgu.
Dotychczas wyprodukowano już 30 bsl, które razem z 12 naziemnymi stacjami kierowania dostarczono British Army (wojskom lądowym W. Brytanii) z przeznaczeniem użytkowania w jednostkach liniowych do lat 2040. Obecnie trwa wytwarzanie dalszych 24 bsl tego typu i 3 stacji naziemnych, przeznaczonych jako rezerwa.
Maksymalna masa startowa WK450 to 450 kg, a udźwig – 150 kg. Bsl o rozpiętości 10,5 m może utrzymywać się w powietrzu przez 16-20 h. Jego napęd stanowi silnik Wankla R802/902(W) o mocy 39 kW, poruszający dwułopatowe śmigło pchające, który pozwala na rozwinięcie prędkości maksymalnej ok. 160 km/h na poziomie morza. Promień działania Watchkeepera to ponad 140 km. Maksymalny pułap operacyjny wynosi 4880 m, jednak zwykle bsl operuje na wysokości ok. 3000-4000 m, z prędkością ok. 120 km/h.
Zwykle jeden zestaw tworzą 3 bsl i 1 stacja kierowania ich lotami. Taka konfiguracja umożliwia elastyczne działanie – jeden z bezzałogowców wykonuje misję, drugi pozostaje w rezerwie, a trzeci może być poddawanym rutynowym czynnościom obsługowym lub ewentualnym naprawom. Cały zestaw można przerzucić na pokładach pary transportowców C-130 Hercules. Rozwinięcie systemu na lotnisku docelowym zajmuje zaledwie 2 h. Do obsługi pojedynczego WK450 potrzebne są 3 zespoły, które nadzorują jego działanie przez 8 h każdy.
Przedstawiciele Thalesa UK twierdzą, że ich propozycja ma gwarancje rządu W. Brytanii. Kwestia polonizacji Watchkeepera, w przypadku ewentualnego zwycięstwa, to pole do negocjacji międzyrządowych.