Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

02 września 2015

Przedsiębiorstwo Zeszuta zaprezentowało w Kielcach pojazd Szop wybrany przez Żandarmerię Wojskową w ramach przetargu na samochód interwencyjny lekko opancerzony (SILO).Prezentowana na MSPO wersja pojazdu Szop (Plasan Sasa SandCat 4x4), pomimo barw Żandarmerii Wojskowej i polskiej nazwy, nie jest jeszcze ostateczną wersją oczekiwaną przez Oddział Zabezpieczenia ŻW / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

20 lipca Oddział Zabezpieczenia Żandarmerii Wojskowej poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na SILO. Złożono dwie propozycje. Wygrała propozycja przedsiębiorstwa Zeszuta. Zaoferowało ono Żandarmerii Wojskowej (ŻW) izraelski wóz Plasan Sasa SandCat 4x4. Wartość umowy wynosi 24,75 mln zł (z VAT) i obejmuje dostawy do końca 2015 czternastu pojazdów, którym nadano polską nazwę Szop, w czterech odmianach: wozu interwencyjnego, wozu ewakuacji medycznej, wozu ewakuacji bardzo ważnych osób i wozu koordynacji operacji policyjnej. Po 2018 ŻW planuje zakup kolejnych 21 pojazdów opancerzonych, jednak będą to już wozy wybrane w programie Pegaz.

Przed rozpoczęciem procedury Żandarmeria Wojskowa prowadziła dialogi techniczne wyłącznie z krajowymi podmiotami. Po ogłoszeniu procedury zgłosiły się cztery polskie przedsiębiorstwa, wszystkie będące przedstawicielami zagranicznych spółek.

Samochody interwencyjne lekko opancerzone będą wykorzystywane do patroli w terenie przygodnym i zurbanizowanym, realizowania zadań taktycznych (szturm na budynek lub pojazd), tworzenia kordonów zewnętrznych podczas zabezpieczenia operacji (zasłona przed ogniem małokalibrowym) i zabezpieczenia medycznego.

Izraelski wóz to lekko opancerzona konstrukcja, o klasie osłony B6, z możliwością instalacji opancerzenia kompozytowego SMART, oparta o skróconą ramę Forda F350. Pojazd jest napędzany 6-litrowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym. Stały napęd na cztery koła przekazywany jest przez 5-biegową przekładnię automatyczną. Szop ma służyć do przewozu 6-8 żandarmów wraz z wyposażeniem specjalistycznym.

Za przystosowanie pojazdów bazowych do wymagań Żandarmerii Wojskowej odpowiada Zeszuta. Obejmują one między innymi montaż teleskopowego masztu obserwacyjnego, sygnalizacji dźwiękowo-świetlnej i niezależnego systemu ogrzewania Webasto. Szop ma mieć też możliwość montażu platformy szturmowej, używanej głównie w terenie zurbanizowanym. Wyposażenie obserwacyjne zostanie wzbogacone o kamery zewnętrzne i system namierzania kierunku padania strzałów. Przed oddziaływaniem skażonego środowiska załoga i pasażerowie będą zabezpieczeni systemem filtrowentylacyjnym. Pojazdy mają być przystosowane do transportu lądowego, morskiego oraz powietrznego (samolotem C-130 Hercules lub na zawiesiu pod śmigłowcem transportowym).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.