Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
08 września 2008

W czasie Farnborough Air Show przedstawiciele przedsiębiorstwa SAAB zaprzeczyli, jakoby samolot EADS CASA C295M był brany pod uwagę jako nosiciel radaru wczesnego ostrzegania i kierowania Erieye. Jednak wbrew tym informacjom, podczas MSPO na stoisku przemysłu szwedzkiego można obejrzeć model C295M z radarem Erieye, w dodatku w barwach Sił Powietrznych.

Model C295M z zabudowanym radarem Erieye. Siły Powietrzne postrzegane są przez SAAB jako jeden z potencjalnych użytkowników takiego rozwiązania / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Co więcej, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży SAAB w Europie Środkowo-Wschodniej Mikael Johannison poinformował Raport Targowy, że przeprowadzono już wstępne prace studialne związane z zabudowaniem radaru Erieye na dwóch typach górnopłatów - C295M i ATR42. Jak stwierdził Johanisson, wystawiony model to tylko prezentacja pomysłu. W przypadku zainteresowania tym rozwiązaniem potencjalnych użytkowników (m.in. Sił Powietrznych), konieczne byłoby przeprowadzenie prac badawczo-projektowych - wykonanie dokładnych obliczeń wytrzymałościowych zastrzałów, na których zabudowana jest antena radaru, przeprowadzenie symulacji aerodynamicznych oraz określenie obszaru, jaki widzi radar. Zdaniem Johannisona, wybranie przez Siły Powietrzne C295M jako nosiciela Erieye pozwoliłoby na zmniejszenie kosztów ich eksploatacji i obsługi dzięki unifikacji floty.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.