W czasie Farnborough Air Show przedstawiciele przedsiębiorstwa SAAB zaprzeczyli, jakoby samolot EADS CASA C295M był brany pod uwagę jako nosiciel radaru wczesnego ostrzegania i kierowania Erieye. Jednak wbrew tym informacjom, podczas MSPO na stoisku przemysłu szwedzkiego można obejrzeć model C295M z radarem Erieye, w dodatku w barwach Sił Powietrznych.
Co więcej, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży SAAB w Europie Środkowo-Wschodniej Mikael Johannison poinformował Raport Targowy, że przeprowadzono już wstępne prace studialne związane z zabudowaniem radaru Erieye na dwóch typach górnopłatów - C295M i ATR42. Jak stwierdził Johanisson, wystawiony model to tylko prezentacja pomysłu. W przypadku zainteresowania tym rozwiązaniem potencjalnych użytkowników (m.in. Sił Powietrznych), konieczne byłoby przeprowadzenie prac badawczo-projektowych - wykonanie dokładnych obliczeń wytrzymałościowych zastrzałów, na których zabudowana jest antena radaru, przeprowadzenie symulacji aerodynamicznych oraz określenie obszaru, jaki widzi radar. Zdaniem Johannisona, wybranie przez Siły Powietrzne C295M jako nosiciela Erieye pozwoliłoby na zmniejszenie kosztów ich eksploatacji i obsługi dzięki unifikacji floty.