Niemiecki koncern Krauss-Maffei Wegmann, tradycyjnie już promuje czołg Leopard 2 w najnowszej wersji A7 i zachęca polskiego użytkownika do modernizacji posiadanych wozów modeli A4 i A5 do tego właśnie standardu.
Dwa podstawowe elementy proponowane Polsce to modernizacja opancerzenia wieży (związana z przebudową) oraz wyposażenie wozu w nowy peryskop/celownik dowódcy Peri R17A2, taki sam, jak w wozach wersji A5 używanych przez Polskę, jednak wyposażony w najnowsza kamerę termowizyjną Attica.
Prezentowany wóz jest wyposażony w nowe elementy interfejsu człowiek-maszyna dla załogi wieży wozu oraz zmodernizowane podwozie. Uczestniczył w testach w Katarze i jest wyposażony w pomocniczy generator (APU) oraz wzmocnioną klimatyzację dla załogi i bloków elektroniki.
Oprócz Leoparda 2A7, KMW proponuje polskim siłom zbrojnym mosty towarzyszące Legwan. Rozwiązanie te zostało wdrożone przez użytkowników w USA, Norwegii, Belgii, Chile, Grecji, Finlandii, Malezji i Hiszpanii na podwoziach czołgów M1 Abrams, Leopard 1, Leopard 2, M60 i M47 i PT-91. Polski użytkownik mógłby zakupić mosty na bazie czołgów Leopard 2 (np. w celu unifikacji nośnika z najnowszymi czołgami podstawowymi lub wybrać bardziej ekonomiczną opcję wykorzystania wycofywanych czołgów T-72 (niedawne przejęcie Leopardów 2A5 pozwoli na wycofanie 2 batalionów czyli ok. stu czołgów tego typu).
Najnowsza wersja aluminiowego, dwuczłonowego mostu została certyfikowana do pracy z obciążeniem MLC 80 dla pojazdów gąsiennicowych, co daje odpowiedni zapas nośności, by most mógł obsługiwać zarówno współczesne, jak i przyszłe wozy bojowe używane w Polsce.
Propozycją, która również może być interesująca dla polskiego użytkownika, jest lekki, jednoczęściowy most Gecko osadzony na nośniku kołowego transportera opancerzonego 8x8 Patria AMV (pierwowzoru Rosomaka). Most ma długość 40 m i może zostać obciążony według MLC 40, co zapewnia mu wystarczającą nośność, by móc przeprawiać pojazdy znajdujące się w wyposażeniu średnich jednostek, takich jak polskie oddziały używające KTO Rosomak.