Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
08 września 2008

Przemysłowe Centrum Optyki opracowało Noktowizyjny Przyrząd Kierowcy (PNK-B), przewidziany do montażu w pojazdach kołowych i gąsienicowych, po zdemontowaniu (zamiast) dziennego przyrządu kierowcy. Przyrząd może być montowany w różnych pojazdach (np. BWP, MTLB, Rosomak, czołgi T-72 i inne), poprzez użycie adapterów opracowanych przez PCO.

Pole widzenia w poziomie (ze zmianą położenia osi optycznej) wynosi 110°, a pole widzenia w pionie (zależne od odległości oka od przyrządu) jest większe od 25°. Zakres ogniskowania obiektywu wynosi od 4 m do nieskończoności.

PNK-B może pracować w następujących trybach: wyłączenie zasilania, włączenie podgrzewania szyby ochronnej, włączenie noktowizora (obrazu), włączenie noktowizora i podgrzewania szyby.

W celu usunięcia ewentualnego zaszronienia możliwe jest włączenia podgrzewania szyby ochronnej obiektywu. Zmiana kierunku obserwacji dokonywana jest poprzez ręczną zmianę położenia osi optycznej obiektywu wzdłuż osi pojazdu, albo odchylenie o kąt 35° w prawo lub w lewo od osi pojazdu.

Przyrząd zasilany jest z sieci pokładowej pojazdu o napięciu 18-32 V lub awaryjnie dwiema bateriami 1,2 V, typu AA. W przypadku braku sieci pokładowej pojazdu następuje automatyczne przełączenie zasilania przyrządu na zasilanie awaryjne. PKN-B przystosowany jest do pracy w zakresie temperatur od -40° do +50° C.

Wymiary urządzenia bez adaptera to 210×300×140 mm, natomiast z adapterem (do wozu Rosomak) - 400×300×140 mm. Masa bez adaptera wynosi poniżej 3,9 kg. Przyrząd gotowy do zamontowania w Rosomaku ma masę ok. 4,8 kg

Zdjęcie: Przemysłowe Centrum Optyki


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.