Wczoraj odbyła się trzecia edycja konferencji Biznes z wojskiem to pewne pieniądze, organizowana przez Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Agencję Lotniczą ALTAIR, Fundację Polskie Forum Bezpieczeństwa i Targi Kielce. Głównym tematem było planowanie obsług i napraw zasadniczego sprzętu wojskowego w perspektywie lat 2015-2022.
Celem konferencji było przedstawienie zebranym gościom – wśród których było wielu przedstawicieli polskich przedsiębiorstw od lat współpracujących z wojskiem – potrzeb Sił Zbrojnych RP w zakresie planowania obsług i napraw zasadniczego sprzętu wojskowego, a także zaprezentowanie tendencji oraz kierunków zmian zachodzących w Służbach Materiałowych. Konferencję otworzył generał broni Edward Gruszka Szef Inspektoratu Wsparcia SZ RP.
Wczorajsza konferencja prowadzona była w podwójnej formule. W pierwszej części spotkania goście mogli zapoznać się z planowaniem obsługi, serwisowania i napraw zasadniczego sprzętu wojskowego w perspektywie lat 2015-2022, które przedstawiali: w zakresie sprzętu Służby Czołgowo-Samochodowej – płk Sławomir Budek, Służby Uzbrojenia i Elektroniki – płk Zenon Zakrzewski, Służby Łączności – płk Adam Chomka, inżynieryjnego i obrony przed bronią masowego rażenia – płk Kazimierz Kosowski, techniki lotniczej STL – płk Waldemar Bogusławski i techniki morskiej STM – kmdr Jarosław Remlinger.
W drugiej części wydarzenia zaprezentowano tendencje i kierunki zmian zachodzących w Służbach Materiałowych w perspektywie lat 2015-2022. Wystąpienia przygotowali: w zakresie Służb Mundurowych płk Krzysztof Kacprzak i Służb Żywnościowych – płk Paweł Kler. Z kolei ppłk Jacek Szmalenberg zapoznał słuchaczy ze sposobami realizacji dostaw i usług w dziedzinie bezpieczeństwa oraz obronności zgodnie z procedurami, jak również z zapewnieniem właściwej jakości wyrobów.
W trakcie konferencji przedstawiono także formalne i techniczne wymogi stawiane producentom, którzy zabiegają o współpracę handlową z Wojskiem Polskim. Omówiono również typowe problemy i błędy proceduralne, utrudniające prowadzenie działalności gospodarczej. Zwrócono też uwagę na pojawiające się w przeszłości przypadki niedotrzymywania terminów dostaw i nieuzasadnionego zawyżania cen świadczonych usług i oferowanych produktów.