Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

05 września 2016

OBRUM oraz ZM Bumar-Łabędy prezentują na MSPO demonstrator czołgu PT-16, czyli propozycję głębokiej modernizacji czołgów rodziny T-72.

Demonstrator PT-16 / Zdjęcie: OBRUM

Mimo wprowadzenia do służby Leopardów 2, najliczniej reprezentowanymi czołgami Wojsk Lądowych są T-72 i PT-91. Istnieje też bardzo duży rynek zagraniczny, tworzony przez kilkadziesiąt państw-użytkowników pojazdów tej rodziny wozów. W związku z tym ośrodek gliwicki proponuje pakiet modernizacyjny, którego celem jest eliminacja słabości czołgów T-72, poprzez zwiększenie siły ognia i poprawę parametrów manewru ogniem, podniesienie osłonności balistycznej, zwiększenie mobilności, jak również komfortu pracy załogi i wydłużenie czasu trwania misji. Projekt otrzymał wstępną nazwę PT-16.

Zakres przebudowy został określony w pakietach modernizacyjnych. Istnieje możliwość dostosowania zakresu przebudowy pod zdefiniowane oczekiwania klienta, tak pod względem uzyskania oczekiwanych parametrów taktyczno-technicznych, jak również dostosowania do dysponowanego przez klienta budżetu programu.

OBRUM i ZM Bumar-Łabędy proponują wymianę standardowej armaty na TG MSB 120 (alternatywnie KBM2), kalibru 120 mm z amunicją scaloną, zgodną z standardem NATO, w tym o zwiększonej przebijalności DM53/DM63 (lub analogiczną) oraz amunicją typu ABM. Zaproponowano przy tym nowy automat ładowania oraz poprawę stabilizacji poprzez zastosowanie nowych napędów wieży i armaty, jak również wprowadzenie systemu dynamicznego pomiaru ugięcia lufy armaty (MRS).

Podniesienie odporności balistycznej czołgu jest osiągane dzięki zwiększeniu pasywnej odporności balistycznej wieży, zastosowaniu pancerza reaktywnego typu ERAWA 1 i ERAWA 2 oraz wprowadzeniu siatek przeciw pociskom RPG i ED. Istnieją przy tym dwie opcje: przebudowy obecnych wież oraz zainstalowania nowego, bezzałogowego rozwiązania. Natomiast podniesienie parametrów trakcyjnych ma zostać osiągnięte dzięki zastosowaniu mocniejszych układów napędowych, w tym power-packów, o mocy od 1000 do 1200 KM oraz modyfikacjom w układzie zawieszenia.

Planuje się również wprowadzenie m.in. systemów: zarządzania polem walki (BMS), informacji o opromieniowaniu laserowym OBRA III z systemem samoosłony, nowego systemu łączności wewnętrznej i zewnętrznej oraz systemu automatycznej lokalizacji uszkodzeń (ALU). Proponuje się też dodanie pokładowego generatora APU i wydajnego układu klimatyzacji. Wiążą się z tym zmiany w innych systemach pokładowych oraz propozycje zabudowy sprzętu.

W rezultacie, przy wariancie głębokiej modernizacji, masa bojowa PT-16 wyniesie ok. 47,5 t, prędkość maksymalna – w zależności od silnika – wzrośnie do 62-70 km/h, zaś przebijalność pancerza zwiększy się z obecnych ok. 300 do nawet 660 mm.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.