Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
07 września 2016

Turkish Aerospace Industries ujawniło wizję współpracy w programie Kruk i możliwości polonizacji śmigłowca T129 ATAK. Obecnie Turcy poszukują możliwości kooperacji z polskimi przedsiębiorstwami w celu polepszenia zdolności T129.

Według przedstawicieli TAI śmigłowiec uderzeniowy T129 może spełnić wszystkie wymagania, nie tylko wojsk lotniczych, ale także polskiego przemysłu obronnego / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Dostarczamy rozwiązanie, a nie tylko produkt. Naszym celem jest dwustronna współpraca z polskim przemysłem obronnym – powiedział Görkem Bigli, dyrektor TAI na Polskę. Polska oddziałuje na inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy w stanie stworzyć polską konfigurację T129 i dopasować rozwiązanie dla potrzeb innych. Polska będzie dla nich centrum wsparcia – podkreślił Görkem Bigli. 

Według Bigliego T129 może spełnić wszystkie wymagania, nie tylko wojsk lotniczych, ale także polskiego przemysłu obronnego. PZL Świdnik może zajmować się produkcją, integracją polskiego wyposażenia, szkoleniem pilotów i personelu obsługowego oraz naprawami łopat wirników nośnych. MESKO będzie dostawcą amunicji 20-mm do działka i 70-mm npr oraz zajmie się produkcją pocisków Cirit kierowanych laserowo i przeciwpancernych UMTAS, a także integracją nowego, polskiego pocisku powietrze-powietrze. ITWL może odpowiadać za dostosowanie wyposażenia do potrzeb odbiorców i zabudowanie urządzeń walki elektronicznej, a WCBKT – za wyposażenie obsługi naziemnej. Obsługa i naprawy silników będą realizowane przez WZL-1. PCO będzie dostawcą wyposażenia optoelektronicznego, a PIT-Radwar – układów identyfikacji swój-obcy (IFF). ZM Tarnów zajmą się obsługą techniczną 20-mm działka.

W bardzo krótkim czasie jesteśmy w stanie dostarczyć żądane rozwiązanie. Możemy wykorzystać linię produkcyjną dla potrzeb Polski i dla innych krajów. Polski przemysł obronny nie utraci swoich zdolności. Zapewnimy długoterminowe rozwiązanie i długoterminową współpracę, ale musimy otrzymać zapytanie ofertowe od polskiego MON – powiedział Görkem Bigli. Nasza oferta jest znacznie szersza. Jednym z naszych produktów jest bsl Anka, zdolny do wsparcia misji rozpoznawczych wykonywanych przez T129 i lekkie samoloty bojowe Hurkus – podkreślił Bigli.

W maju 2016, T129 ATAK z powodzeniem operował przez 2 tygodnie z bazy w Multan, gdzie jego zdolności sprawdzali dowódcy i piloci lotnictwa wojsk lądowych Pakistanu. W trakcie prób T129 ATAK wykonywał loty do najwyżej położonych i najgorętszych miast Pakistanu – Pano Aquil, a następnie Kwety. Podczas 7 lotów pakistańscy piloci mieli możliwość sprawdzenia osiągów śmigłowca w dzień i w nocy przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 5065 kg, operując w temperaturze 50°C na wysokości 4267 m. 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.