PIT-Radwar jest od lat czołowym dostawcą systemów radiolokacyjnych dla Sił Zbrojnych RP. W swojej ofercie posiada szeroką gamę radarów, wśród których znajdują się również urządzenia dostarczane do Marynarki Wojennej. W większej liczbie do jednostek trafiły ich dwie odrębne kategorie: radar brzegowy RM-100 oraz stanowiące wyposażenie rozpoznawczych samolotów PZL M28 Bryza 1R i 1RM bis radary ARS-400 i ARS-800.
RM-100 to mobilny radar przeznaczony do monitorowania aktywności w strefie przybrzeżnej. Pracujący na fali ciągłej z niewielką mocą sygnału sondującego, od 0,01 do 2 W, jest zaliczony do kategorii urządzeń trudno wykrywalnych (LPI), dysponując jednocześnie zdolnością wykrywania obiektów nawodnych porównywalną ze standardowym, impulsowym radarem nawigacyjnym o mocy 25 kW. Umieszczony jest w 15-stopowym, szczelnym elektromagnetycznie kontenerze operacyjnym zamontowanym na podwoziu samochodu ciężarowego Jelcz P662D.43. Antena jest podnoszona na składanym maszcie Ftm-24/5 P, przewożonym na przyczepie.
Opiewająca na kwotę 26,7 mln zł umowa na dostawę 3 radarów tego typu została zawarta 7 maja 2013. W drugiej połowie marca 2015 przeprowadzono w Rozewiu szkolenie przyszłych obsług, zaś 8 kwietnia br. – w tym samym miejscu – nastąpiło przekazanie wszystkich zamówionych egzemplarzy.
RM-100 trafiły do wyposażenia ruchomych punktów obserwacyjnych Zespołu Zarządzania Wsparcia Teleinformatycznego w Gdyni. Ich zadaniem jest uzupełnienie w razie potrzeby sieci stacjonarnych punktów obserwacyjnych rozmieszczonych wzdłuż całego wybrzeża. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia punktu stałego jego miejsce zajmuje radar mobilny.
Drugim typem radaru jest urządzenie obserwacji powierzchni morza ARS-400, który pierwotnie trafił na pokłady 7 samolotów PZL M28 Bryza 1R. Na potrzeby programu modernizacji Bryza bis powstała jego udoskonalona wersja ARS-800. W modelu dodano możliwość tworzenia cyfrowej mapy terenu (SAR), antenę urządzenia zapytującego swój-obcy (IFF), a dzięki nowemu nadajnikowi oraz unowocześnionej obróbce sygnału wzrosły: zasięg instrumentalny, z 100 do 120 Mm oraz liczba jednocześnie śledzonych celów, z 100 do 200.
Ponieważ modernizacja istniejących samolotów do standardu Bryza bis została wstrzymana na etapie prototypu, dostarczono jedynie dwa takie urządzenia. Drugi – w wersji cywilnej – trafił do Skytrucka Straży Granicznej. W ostatnim czasie dokonano jednak modernizacji najstarszych radarów ARS-400 do standardu ARS-800 na dwóch najstarszych samolotach Bryza. Nie różnią się one zasadniczo od nowych ARS-800, za wyjątkiem braku urządzenia zapytującego IFF.