Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

05 września 2017

Konsorcjum Eurofighter zaoferowało Polsce podczas MSPO, wzięcie pod uwagę Eurofightera Typhoona w związku z wymogami dotyczącymi przyszłego samolotu bojowego.

Typhoon RAF podczas misji Air Policing w Rumunii / Zdjęcie: Crown Copyright

- Eurofighter Typhoon rozszerzy istniejące możliwości i wzmocni zdolność ochrony granic Polski przed wszelkimi potencjalnymi zagrożeniami. Będzie też doskonałym dopełnieniem zdolności F-16 Block 52+, używanych obecnie przez Siły Powietrzne RP - powiedział Raffael Klaschka, szef marketingu Eurofighter GmbH.

- Dołączenie do programu Eurofighter przyniosłoby Polsce nowe możliwości - zarówno z perspektywy wojskowej, jak i ekonomicznej, z szeregiem dostępnych opcji: od montażu końcowego i produkcji po wsparcie i obsługę techniczną. Wszystkie możliwości są dostępne. Współpraca przemysłowa jest nieodłączną częścią programu Typhoon. Uważamy, że możemy dostarczyć atrakcyjne i opłacalne rozwiązanie dla Polski. Wierzymy, że możemy dostarczyć najlepsze rozwiązanie, także pod względem ekonomicznym. Możemy współpracować z każdym przedsiębiorstwem w Polsce - dodał Raffael Klaschka

- Oczywiście Polska odgrywałaby aktywną rolę w definiowaniu przyszłego rozwoju samolotu, który będzie w służbie długo po 2050. Traktujemy polonizację bardzo poważnie, wyznacza ona ramy naszego zaangażowania w Polsce. W zależności od wymagań Sił Powietrznych strona polska może odpowiadać za integrację i certyfikację uzbrojenia, zasobników, czy innych elementów wyposażenia - podkreślił Raffael Klaschka.

Odpalenie pocisku Brimstone przenoszonego przez Typhoona / Zdjęcie: Eurofighter

Eurofighter Typhoon to aktualnie największy program wojskowy w Europie. Osiem państw (Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania, Austria, Arabia Saudyjska, Oman i Kuwejt) złożyło łączne zamówienia na 599 samolotów. Konsorcjum Eurofighter zatrudnia tysiące pracowników w całej Europie, w tym odpowiada za 4000 bezpośrednich miejsc pracy w Polsce.

Typhoon został sprawdzony w misjach bojowych na Bliskim Wschodzie, gdzie wylatał ponad 10 000 godzin w ramach ponad 900 misji bojowych, zrzucając ponad 850 bomb kierowanych laserowo Paveway II. Samoloty tego typu od lat biorą udział w misjach Air Policing, od krajów bałtyckich po Morze Czarne.

Stacjonujące od 24 kwietnia do 28 sierpnia w bazie Forţelor Aeriene Române (wojsk lotniczych Rumunii) Mihail Kogălniceanu w pobliżu Konstancy 4 wielozadaniowe samoloty bojowe Eurofighter Typhoon FGR4 ze składu 135 Ekspedycyjnego Skrzydła Lotnictwa (EAW) Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych Wielkiej Brytanii), wykonujące w ramach środków bezpieczeństwa NATO misję Air Policing (pk. operacja Biloxi) wylatały ponad 350 h podczas ponad 280 lotów szkolnych. Samoloty wykonały jeden start alarmowy, w celu nadzorowania pary bombowców Tu-22 ze składu WKS FR. 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.