Reklama
Reklama

Hindustan Aeronautics Limited (HAL) poinformował o wygraniu przetargu na 7 śmigłowców dla ekwadorskich wojsk lotniczych.

Druhv w czasie tegorocznych targów lotniczych w Berlinie. Do tej pory zakłady HAL dostarczyły 76 śmigłowców w wersji wojskowej i uzyskała zamówienia na 159 innych – głównie od sił zbrojnych Indii / Zdjęcie: ILA

Lekki śmigłowiec Dhruv (o maksymalnej masie startowej 5 500 kg) pokonał w przetargu propozycje Elbitu, Eurocoptera i rosyjskiego Kazana. Głównym powodem okazała się niska cena – 50,7 mln USD – o kilkadziesiąt procent mniejsza niż pozostałych propozycji. Umowa finalizująca zakup ma zostać podpisana w ciągu kilku tygodni.

Jest do dla HAL wydarzenie o tyle ważne, że do tej pory dostarczyła Dhruvy dla kilku państw (Nepalu, Birmy, Izraela i Boliwii), ale nigdy nie więcej niż w 1-2 egz.

Jest to również stosunkowo istotny zakup dla 60-tysięcznych sił zbrojnych Ekwadoru. Jego wojska lotnicze wykorzystują prawie 50 śmigłowców, w tym amerykańskie UH-1N oraz lżejsze konstrukcje Eurocoptera (AS 555 Fennec i SA 310 Ecureuil). Biorąc pod uwagę konieczność przynajmniej częściowego ich wycofania w przyszłości, HAL ma nadzieję na dalsze kontrakty.

Druhv w czasie tegorocznych targów lotniczych w Berlinie. Do tej pory zakłady HAL dostarczyły 76 śmigłowców w wersji wojskowej i uzyskała zamówienia na 159 innych – głównie od sił zbrojnych Indii / Zdjęcie: ILA

Lekki śmigłowiec Dhruv (o maksymalnej masie startowej 5 500 kg) pokonał w przetargu propozycje Elbitu, Eurocoptera i rosyjskiego Kazana. Głównym powodem okazała się niska cena – 50,7 mln USD – o kilkadziesiąt procent mniejsza niż pozostałych propozycji. Umowa finalizująca zakup ma zostać podpisana w ciągu kilku tygodni.

Jest do dla HAL wydarzenie o tyle ważne, że do tej pory dostarczyła Dhruvy dla kilku państw (Nepalu, Birmy, Izraela i Boliwii), ale nigdy nie więcej niż w 1-2 egz.

Jest to również stosunkowo istotny zakup dla 60-tysięcznych sił zbrojnych Ekwadoru. Jego wojska lotnicze wykorzystują prawie 50 śmigłowców, w tym amerykańskie UH-1N oraz lżejsze konstrukcje Eurocoptera (AS 555 Fennec i SA 310 Ecureuil). Biorąc pod uwagę konieczność przynajmniej częściowego ich wycofania w przyszłości, HAL ma nadzieję na dalsze kontrakty.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.