Reklama
Reklama

29 czerwca na przyzakładowym lotnisku Northrop Grummana w Palmdale oblatany został pierwszy bsl EuroHawk, czyli przygotowany na zamówienie niemieckiej Luftwaffe RQ-4 Global Hawk Block 20.

Dostawy  EuroHawków mają zakończyć się w 2017. Bsl tego typu będą  stacjonowały w bazie Schleswig-Jagel, zastępując w służbie samoloty  Breguet Atlantic, używane od 1972. Jednak zanim to nastąpi, należy  podwyższyć poziom bezpieczeństwa lotu, m.in. poprzez zamontowanie układu  antykolizyjnego i kamer umożliwiających operatorowi na ziemi obserwację  przestrzeni wokół bsl. Niezbędne jest też uzyskanie certyfikatu  zezwalającego na jego loty w zatłoczonej przestrzeni powietrznej i nad  gęsto zaludnionymi obszarami kontynenty europejskiego / Zdjęcie:  Northrop Grumman

Podczas pierwszego lotu EuroHawk wzniósł się na wysokość 9750 m i po niemal 2 godzinach wylądował w Edwards Air Force Base

Program realizowany jest przez spółkę joint venture EuroHawk, utworzoną przez Northrop Grumman Corporation i EADS Defence & Security. EADS odpowiada za opracowanie kompletnego pakietu rozpoznania elektronicznego (SIGINT). Niemieckie ministerstwo obrony uruchomiło program w 2007, podpisując ze spółką EuroHawk wieloletni kontrakt o wartości 430 mln Euro.

EuroHawk to ważny element przygotowania gruntu pod zbudowanie floty aparatów Global Hawk przeznaczonych dla program NATO Alliance Ground Surveillance (AGS).

Dostawy EuroHawków mają zakończyć się w 2017. Bsl tego typu będą stacjonowały w bazie Schleswig-Jagel, zastępując w służbie samoloty Breguet Atlantic, używane od 1972. Jednak zanim to nastąpi, należy podwyższyć poziom bezpieczeństwa lotu, m.in. poprzez zamontowanie układu antykolizyjnego i kamer umożliwiających operatorowi na ziemi obserwację przestrzeni wokół bsl. Niezbędne jest też uzyskanie certyfikatu zezwalającego na jego loty w zatłoczonej przestrzeni powietrznej i nad gęsto zaludnionymi obszarami kontynenty europejskiego / Zdjęcie: Northrop Grumman

Podczas pierwszego lotu EuroHawk wzniósł się na wysokość 9750 m i po niemal 2 godzinach wylądował w Edwards Air Force Base

Program realizowany jest przez spółkę joint venture EuroHawk, utworzoną przez Northrop Grumman Corporation i EADS Defence & Security. EADS odpowiada za opracowanie kompletnego pakietu rozpoznania elektronicznego (SIGINT). Niemieckie ministerstwo obrony uruchomiło program w 2007, podpisując ze spółką EuroHawk wieloletni kontrakt o wartości 430 mln Euro.

EuroHawk to ważny element przygotowania gruntu pod zbudowanie floty aparatów Global Hawk przeznaczonych dla program NATO Alliance Ground Surveillance (AGS).

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.