Reklama
Reklama

Eurocoptery dla Kazachstanu

W Kazachstanie powstanie prawdopodobnie zakład montażu śmigłowców Eurocopter EC145. Władze w Astanie wstępnie zgodziły się również na zakup 45 maszyn tego typu.

EC145 ma maksymalną masę startową 3585 kg. Może zabrać na pokład do 9 pasażerów. Dwa silniki turbowałowe Turbomeca Arriel 1E2, o mocy 738 KM każdy, zapewniają prędkość przelotową 246 km/h i standardowy zasięg 680 km / Zdjęcie: Eurocopter

Umowy podpisano 27 października, w czasie wizyty prezydenta Nursułtana Nazarbejewa w Paryżu. Pierwsza z nich to porozumienie ramowe, w sprawie powołania do życia spółki joint-venture między Eurocopterem, a państwową NORUD Kazachstan Inżiniring (ang. Kazakhstan Engineering), w celu budowy montowni śmigłowców EC145. Oba podmioty mają posiadać po 50% udziałów.

W zakładzie mają być również prowadzone prace, pod kątem wymogów lokalnych użytkowników. Obiekt ma prowadzić serwisowanie i remonty tych maszyn, także dla klientów zagranicznych.

Ramowe porozumienie zakłada sfinalizowanie negocjacji w grudniu bieżącego roku i niezwłoczne rozpoczęcie prac. Pierwszy, kazachski Eurocopter, pod oznaczeniem KH145, ma zostać oblatany pod koniec 2011. W całym, przyszłym roku montownia ma dostarczyć 6 maszyn.

Drugi dokument to wstępne porozumienie (memorandum of understanding), dotyczące zakupów zmontowanych śmigłowców przez ministerstwo spraw wewnętrznych Kazachstanu. Władze tego kraju zadeklarowały, że resort odbierze 45 maszyn w ciągu najbliższych 6 lat.

EC145 ma maksymalną masę startową 3585 kg. Może zabrać na pokład do 9 pasażerów. Dwa silniki turbowałowe Turbomeca Arriel 1E2, o mocy 738 KM każdy, zapewniają prędkość przelotową 246 km/h i standardowy zasięg 680 km / Zdjęcie: Eurocopter

Umowy podpisano 27 października, w czasie wizyty prezydenta Nursułtana Nazarbejewa w Paryżu. Pierwsza z nich to porozumienie ramowe, w sprawie powołania do życia spółki joint-venture między Eurocopterem, a państwową NORUD Kazachstan Inżiniring (ang. Kazakhstan Engineering), w celu budowy montowni śmigłowców EC145. Oba podmioty mają posiadać po 50% udziałów.

W zakładzie mają być również prowadzone prace, pod kątem wymogów lokalnych użytkowników. Obiekt ma prowadzić serwisowanie i remonty tych maszyn, także dla klientów zagranicznych.

Ramowe porozumienie zakłada sfinalizowanie negocjacji w grudniu bieżącego roku i niezwłoczne rozpoczęcie prac. Pierwszy, kazachski Eurocopter, pod oznaczeniem KH145, ma zostać oblatany pod koniec 2011. W całym, przyszłym roku montownia ma dostarczyć 6 maszyn.

Drugi dokument to wstępne porozumienie (memorandum of understanding), dotyczące zakupów zmontowanych śmigłowców przez ministerstwo spraw wewnętrznych Kazachstanu. Władze tego kraju zadeklarowały, że resort odbierze 45 maszyn w ciągu najbliższych 6 lat.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.