Reklama
Reklama

Od paru dni w bazie RAF Valley w Anglesey, stacjonuje pierwszy z zamówionych 28 egz. najnowszej wersji samolotu szkolno-bojowego BAE Hawk, T Mk2, oznaczanego również jako Hawk 128.

Najnowszy wariant Hawka w locie. Według zapewnień producenta, mimo zastosowania nowoczesnej awioniki i silnika Rolls-Royce Adour Mk.951 o ciągu 29 kN, samolot jest prostszy konstrukcyjnie od swoich poprzedników, co zmniejsza cenę jednostkową oraz koszty użytkowania / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Samolot trafił do bazy 2 lipca. W porównaniu do poprzednich wersji, wykorzystywanych przez RAF (T1 i T1A), dzięki zabudowanie nowoczesnej awioniki, z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi w kokpicie, samolot może być wykorzystywany do szkolenia pilotów najnowszych modeli maszyn bojowych, w tym Eurofighterów.

Prace nad nową wersją, która miała uzupełnić flotę 30-letnich, brytyjskich Hawków, rozpoczęto w 2004, opierając się na rozwiązaniach wersji modeli Mk.120 dla RPA i Mk.127 dla Australii. Rok później odbył się oblot prototypu, a w 2006 zawarto kontrakt o wartości 450 mln GBP, na dostawę 28 samolotów seryjnych.

Nowe Hawki będą wykorzystywane na zasadzie prywatnej inicjatywy finansowej. RAF będzie płacił za wyszkolenie pilota. Zarządzenie samolotami, ich serwisowanie oraz stworzenie infrastruktury naziemnej, należy do Ascent Flight Services Consortium, które ubiegłego lata zdobyło na ten cel kontrakt o wartości 600 mln GBP.

Najnowszy wariant Hawka w locie. Według zapewnień producenta, mimo zastosowania nowoczesnej awioniki i silnika Rolls-Royce Adour Mk.951 o ciągu 29 kN, samolot jest prostszy konstrukcyjnie od swoich poprzedników, co zmniejsza cenę jednostkową oraz koszty użytkowania / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Samolot trafił do bazy 2 lipca. W porównaniu do poprzednich wersji, wykorzystywanych przez RAF (T1 i T1A), dzięki zabudowanie nowoczesnej awioniki, z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi w kokpicie, samolot może być wykorzystywany do szkolenia pilotów najnowszych modeli maszyn bojowych, w tym Eurofighterów.

Prace nad nową wersją, która miała uzupełnić flotę 30-letnich, brytyjskich Hawków, rozpoczęto w 2004, opierając się na rozwiązaniach wersji modeli Mk.120 dla RPA i Mk.127 dla Australii. Rok później odbył się oblot prototypu, a w 2006 zawarto kontrakt o wartości 450 mln GBP, na dostawę 28 samolotów seryjnych.

Nowe Hawki będą wykorzystywane na zasadzie prywatnej inicjatywy finansowej. RAF będzie płacił za wyszkolenie pilota. Zarządzenie samolotami, ich serwisowanie oraz stworzenie infrastruktury naziemnej, należy do Ascent Flight Services Consortium, które ubiegłego lata zdobyło na ten cel kontrakt o wartości 600 mln GBP.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.