Reklama
Reklama

Helistark i Ibis – mini-bsl w barwach OTO Melary

Elettronica Melara i Celin Avio prezentują na Eurosatory 2008 małe śmigłowce bezzałogowe.

Zbudowany w układzie konwencjonalnym śmigłowiec Helistark ma masę startową równą 20 kg. Może przenosić ładunek użyteczny o masie 3 kg (podstawowym wyposażeniem jest stabilizowana kamera). Napędza go dwusuwowy silnik tłokowy o pojemności 52 cm2 i mocy 5 KM. Helistark może rozwijać prędkość 100 km/h i utrzymywać się w powietrzu przez 6 godzin.

W mniejszej wersji, nazwanej Ibis, napędzanej silnikiem elektrycznym o mocy 2 kW, masa użyteczna wynosi 3 kg przy masie startowej 10 kg. Śmigłowiec może utrzymywać się w powietrzu 1-2 h i latać z prędkością do 100 km/h. Akumulatory mogą być zasilane po wylądowaniu na robocie samojezdnym OTO-Preator 6x4 o masie 240 kg. Taki zespół osiąga autonomiczność 6 h i może działać 10 km od bazy.

Zdjęcia: Tomasz Hypki

Zbudowany w układzie konwencjonalnym śmigłowiec Helistark ma masę startową równą 20 kg. Może przenosić ładunek użyteczny o masie 3 kg (podstawowym wyposażeniem jest stabilizowana kamera). Napędza go dwusuwowy silnik tłokowy o pojemności 52 cm2 i mocy 5 KM. Helistark może rozwijać prędkość 100 km/h i utrzymywać się w powietrzu przez 6 godzin.

W mniejszej wersji, nazwanej Ibis, napędzanej silnikiem elektrycznym o mocy 2 kW, masa użyteczna wynosi 3 kg przy masie startowej 10 kg. Śmigłowiec może utrzymywać się w powietrzu 1-2 h i latać z prędkością do 100 km/h. Akumulatory mogą być zasilane po wylądowaniu na robocie samojezdnym OTO-Preator 6x4 o masie 240 kg. Taki zespół osiąga autonomiczność 6 h i może działać 10 km od bazy.

Zdjęcia: Tomasz Hypki

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.