Reklama
Reklama

Hybrydowo-elektryczny samolot regionalny Evio 810

Wspierany przez Boeinga start-up Evio zaprezentował projekt hybrydowo-elektrycznego samolotu transportu regionalnego Evio 810. Ma on przewozić 76 pasażerów, ale planowane są też wersje do przewozów cargo i zastosowań obronnych. Dostawy seryjnych Evio 810 są planowane na początek lat 2030.

 

Tak ma wyglądać hybrydowo-elektryczny samolot transportu regionalnego Evio 810 w wersji podstawowej, przewożący 76 pasażerów / Ilustracja: Evio

 

Evio powstał w 2019, działając w Stanach Zjednoczonych Ameryki i Kanadzie. Start-up twierdzi, że do tej pory pozyskał wstępne zamówienia na 450 samolotów Evio 810. Dwie nieujawnione, duże linie lotnicze podpisały w 2023 warunkowe umowy zakupu na łącznie 250 Evio 810, z opcją na kolejnych 200.

Start-up ma wsparcie – finansowe i techniczne – nie tylko Boeinga. Z Evio współpracuje także producent silników turbośmigłowych Pratt & Whitney Canada. Rozwija on hybrydowo-elektryczny układ napędowy oparty na wydajnym i niezawodnym silniku PT6E.

 

Evio przewiduje powstanie także wojskowych wersji Evio 810, w tym bezzałogowych. Miałyby one realizować m.in. misje rozpoznawcze / Ilustracja: Evio

 

Evio nie ujawnił planowanego zasięgu ani innych parametrów Evio 810. Podaje jedynie, że samolot będzie zoptymalizowany dla w pełni elektrycznych operacji na krótkich dystansach.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.