Reklama
Reklama

W niedzielę 28 października 2007 po raz pierwszy w historii z warszawskiego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina wzbił się w powietrze samolot w barwach hiszpańskiego towarzystwa Iberia.

Połączenie pomiędzy Warszawą i Madrytem obsługiwane będzie w sezonie letnim przez Airbusa A320 / Zdjęcie: Iberia

Jak stwierdziła Silvia Cairo, wiceprezes Iberii ds. sprzedaży, początkowo Polacy będą mogli podróżować tylko pomiędzy Madrytem i Warszawą. Rejsy na tej trasie wykonywane będą cztery razy w tygodniu - w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Obsługiwać je będzie Airbus A319, który w sezonie letnim zostanie zastąpiony przez A320. Maksymalna pojemność tych samolotów wynosi odpowiednio 141 lub 171 pasażerów.

Od kwietnia 2008 loty pomiędzy stolicami Polski i Hiszpanii wykonywane będą codziennie. Zdaniem Cairo w następnym sezonie letnim (tj. od kwietnia 2009) połączenie to może być obsługiwane nawet dwa razy dziennie, jednak aby do tego doszło towarzystwo musi najpierw zdobyć silną pozycję na polskim rynku. Prognoza zakłada, że w pierwszym roku działalności na trasie pomiędzy Madrytem i Warszawą, gdzie Iberia konkuruje z PLL LOT i hiszpańskimi liniami Air Europa, przewiezionych zostanie 137 tys. pasażerów.

Cairo nie wyklucza też uruchomienia kolejnych połączeń z Madrytu do Polski - być może do Krakowa lub Katowic.

Linie lotnicze Iberia, będące członkiem sojuszu Oneworld, obchodzą w tym roku 80. urodziny. Od 12 lat przedsiębiorstwo odnotowuje stałe zyski. W 2006 z usług towarzystwa skorzystały 33 mln pasażerów. Iberia dysponuje flotą 214 samolotów, które wykonują rejsy do 107 miast w 43 krajach na całym świecie.

Połączenie pomiędzy Warszawą i Madrytem obsługiwane będzie w sezonie letnim przez Airbusa A320 / Zdjęcie: Iberia

Jak stwierdziła Silvia Cairo, wiceprezes Iberii ds. sprzedaży, początkowo Polacy będą mogli podróżować tylko pomiędzy Madrytem i Warszawą. Rejsy na tej trasie wykonywane będą cztery razy w tygodniu - w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Obsługiwać je będzie Airbus A319, który w sezonie letnim zostanie zastąpiony przez A320. Maksymalna pojemność tych samolotów wynosi odpowiednio 141 lub 171 pasażerów.

Od kwietnia 2008 loty pomiędzy stolicami Polski i Hiszpanii wykonywane będą codziennie. Zdaniem Cairo w następnym sezonie letnim (tj. od kwietnia 2009) połączenie to może być obsługiwane nawet dwa razy dziennie, jednak aby do tego doszło towarzystwo musi najpierw zdobyć silną pozycję na polskim rynku. Prognoza zakłada, że w pierwszym roku działalności na trasie pomiędzy Madrytem i Warszawą, gdzie Iberia konkuruje z PLL LOT i hiszpańskimi liniami Air Europa, przewiezionych zostanie 137 tys. pasażerów.

Cairo nie wyklucza też uruchomienia kolejnych połączeń z Madrytu do Polski - być może do Krakowa lub Katowic.

Linie lotnicze Iberia, będące członkiem sojuszu Oneworld, obchodzą w tym roku 80. urodziny. Od 12 lat przedsiębiorstwo odnotowuje stałe zyski. W 2006 z usług towarzystwa skorzystały 33 mln pasażerów. Iberia dysponuje flotą 214 samolotów, które wykonują rejsy do 107 miast w 43 krajach na całym świecie.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.