Reklama
Reklama

ILS II kategorii dla Krakowa

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej potwierdziła, że eksploatowany na krakowskich Balicach system wspomagania lądowania ILS spełnia wymogi II kategorii.

</span></span>System wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności ILS (Instrument Landing System) jest systemem odległościowo-kątowym. Ma za zadanie prowadzić statek powietrzny z nakazanym kursem lądowania po ścieżce podejścia. W skład systemu wchodzą trzy kategorie urządzeń: nadajnik kierunku, nadajnik ścieżki schodzenia oraz markery, pozwalające określić odległość od progu pasa startowego. Przedstawiona na zdjęciu krakowska instalacja pozwala sprowadzać na ziemię statki powietrzne przy ograniczonej widoczności /Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski

Lotnisko w Balicach (EPKK) będzie pierwszym regionalnym portem lotniczym w kraju, spełniającym wymogi ILS kat. II. Obecny system pozwala na lądowanie przy widoczności na pasie startowym nie mniejszym niż 550 m oraz określa wysokość decyzji (o podejściu do lądowania) na nie mniejszą niż 60 m.

Po podniesieniu kategorii, powyższe progi mogą zostać zmniejszone o połowę. Parametry krakowskiego ILS (ang. Instrument Landing System) zostały sprawdzone przez latające laboratorium Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej. Kolejnym etapem będzie opracowanie i publikacja procedur operacyjnych oraz weryfikacja warunków bezpieczeństwa (w tym budowy innego systemu świetlnego prowadzącego samoloty kołujące po płycie lotniska).

Jeżeli zostaną spełnione wszystkie wymagania, Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice będzie mógł spodziewać się decyzji o podniesieniu kategorii operacyjnej w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

System wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności ILS (Instrument Landing System) jest systemem odległościowo-kątowym. Ma za zadanie prowadzić statek powietrzny z nakazanym kursem lądowania po ścieżce podejścia. W skład systemu wchodzą trzy kategorie urządzeń: nadajnik kierunku, nadajnik ścieżki schodzenia oraz markery, pozwalające określić odległość od progu pasa startowego. Przedstawiona na zdjęciu krakowska instalacja pozwala sprowadzać na ziemię statki powietrzne przy ograniczonej widoczności /Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski

Lotnisko w Balicach (EPKK) będzie pierwszym regionalnym portem lotniczym w kraju, spełniającym wymogi ILS kat. II. Obecny system pozwala na lądowanie przy widoczności na pasie startowym nie mniejszym niż 550 m oraz określa wysokość decyzji (o podejściu do lądowania) na nie mniejszą niż 60 m.

Po podniesieniu kategorii, powyższe progi mogą zostać zmniejszone o połowę. Parametry krakowskiego ILS (ang. Instrument Landing System) zostały sprawdzone przez latające laboratorium Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej. Kolejnym etapem będzie opracowanie i publikacja procedur operacyjnych oraz weryfikacja warunków bezpieczeństwa (w tym budowy innego systemu świetlnego prowadzącego samoloty kołujące po płycie lotniska).

Jeżeli zostaną spełnione wszystkie wymagania, Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice będzie mógł spodziewać się decyzji o podniesieniu kategorii operacyjnej w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.