Reklama
Reklama

Saab Barrakuda poinformował wczoraj o dostawie prototypu systemu kamuflażu dla australijskich czołgów M1A1 i wozów ewakuacyjnych M88A2 Hercules.

Leopard 2 wyposażony w Mobile Camouflage System, szwedzkiego Saab Barrakuda. Bazując na tym rozwiązaniu i przy pomocy podobnych, importowanych z Europy materiałów, australijski oddział Saaba stworzył kamuflaż dla czołgów Abrams

W 2006 do Australii trafiły pierwsze z zamówionych w USA, 59 używanych czołgów Abrams, które otrzymały oznaczenie M1A1 AIM SA, jak również 7 nowych wozów ewakuacyjnych M88A2 Hercules.

Rok później wojska lądowe tego kraju zamówiły u szwedzkiego Saab Barrakuda zestawy kamuflażu, które obniżą ich ślad termiczny i radiolokacyjny, zmniejszą szanse wykrycia w podczerwieni, obserwacją wzrokową, a także zmniejszą nagrzewanie się konstrukcji wozu od światła słonecznego. System ma być dostosowany do warunków, panujących w północnej części Australii. Wartość kontraktu to 4,2 mln AUD (ok. 4 mln USD).

Wybór dostawy podyktowany był tym, że Australijczycy współpracują z Saab Barrakuda od 30 lat. Szwedzkie przedsiębiorstwo otworzyło nawet w tym kraju swoją filię (Saab Barracuda Pty Ltd) i to jej pracownicy opracowali projekt systemu, stworzyli jego prototyp i będą odpowiedzialni za produkcję gotowych zestawów.

Leopard 2 wyposażony w Mobile Camouflage System, szwedzkiego Saab Barrakuda. Bazując na tym rozwiązaniu i przy pomocy podobnych, importowanych z Europy materiałów, australijski oddział Saaba stworzył kamuflaż dla czołgów Abrams

W 2006 do Australii trafiły pierwsze z zamówionych w USA, 59 używanych czołgów Abrams, które otrzymały oznaczenie M1A1 AIM SA, jak również 7 nowych wozów ewakuacyjnych M88A2 Hercules.

Rok później wojska lądowe tego kraju zamówiły u szwedzkiego Saab Barrakuda zestawy kamuflażu, które obniżą ich ślad termiczny i radiolokacyjny, zmniejszą szanse wykrycia w podczerwieni, obserwacją wzrokową, a także zmniejszą nagrzewanie się konstrukcji wozu od światła słonecznego. System ma być dostosowany do warunków, panujących w północnej części Australii. Wartość kontraktu to 4,2 mln AUD (ok. 4 mln USD).

Wybór dostawy podyktowany był tym, że Australijczycy współpracują z Saab Barrakuda od 30 lat. Szwedzkie przedsiębiorstwo otworzyło nawet w tym kraju swoją filię (Saab Barracuda Pty Ltd) i to jej pracownicy opracowali projekt systemu, stworzyli jego prototyp i będą odpowiedzialni za produkcję gotowych zestawów.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.