Reklama
Reklama

Kaman zaprezentował koncepcję transportowego bsl Kargo. Udźwig 4-wirnikowca ma wynosić 360 kg. Jego zasięg bez ładunku, a z zewnętrznym zbiornikiem paliwa, jest szacowany na ponad 950 km. Przy maksymalnym obciążeniu nie przekroczy jednak 90 km. Długość i szerokość bsl ma być równa 7,4 m.

Wizja transportowych bsl Kaman Kargo przenoszących ładunki na zawiesiu zewnętrznym i w zasobniku podkadłubowym / Ilustracja: Kaman

Kargo ma być napędzany silnikiem turbinowym o mocy 300 KM. Napęd hybrydowy lub elektryczny ma powstać dopiero w przyszłości. Kaman uzasadnia to potrzebą obniżenia kosztów i szybkiego uruchomienia dostaw bezzałogowców. Produkcja Kargo na pełną skalę miałaby rozpocząć się najpóźniej w ciągu 5 lat.

Kargo ma przenosić ładunki w konforemnym zasobniku pod kadłubem lub na podwieszeniu zewnętrznym. Ma to spełniać wymagania US Army, Navy i Marines określone w programie Unmanned Logistics Systems-Air (ULS-A). Bsl Kargo mają dostarczać zaopatrzenie przede wszystkim na okręty i do rozproszonych baz morskich.

Kaman projektuje Kargo od początku 2021. Program finansuje ze środków własnych. Na razie powstał model bsl w skali 1/2. Do końca 2021 lub na początku 2022 Kaman chce zbudować pełnowymiarowy demonstrator nowego bezzałogowca i rozpocząć jego testy. Kompletny system, z autonomicznym układem sterowania i kontroli misji, ma być gotowy do końca 2022.

 

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.