Reklama
Reklama

Amerykański departament obrony zamówił drugą partię seryjnych F-35A Lightning II. Wczorajsza umowa dotyczy 12 maszyn i ma wartość 2,2 mld USD.

Pierwszy i jedyny jak dotąd latający prototyp F-35. Mimo, że od jego inauguracyjnego lotu minęło ponad 17 miesięcy, maszyna wylatała jedynie 40 h - drugą połowę 2007 samolot był uziemiony z powodu problemów z instalacją hydrauliczną / Zdjęcie: Lockheed Martin

Obecnie w zakładach Lockheed Martina trwa montaż 17 przedprodukcyjnych i dwóch seryjnych F-35, zamówionych w lipcu 2007. Wczorajszy kontrakt, na drugą transzę samolotów produkcji niskoseryjnej (LRIP 2) dotyczy 6 klasycznych F-35A dla US Air Force i 6 F-35B, krótkiego startu i lądowania (STOVL), dla lotnictwa US Marine Corps. Wartość umowy to 2,2 mld USD.

Jednak w odniesieniu do F-35B, wydanie zarezerwowanych środków jest zależne od powodzenia inauguracyjnego lotu - który przewidziany jest na przełom wiosny i lata - oraz wyników pierwszych testów.

Jednocześnie przeznaczono 197 mln USD na częściowe finansowanie LRIP 3, zamówienia, które w niedalekiej przyszłości obejmie nie mniej niż 18 samolotów wersji A.

Pierwszy i jedyny jak dotąd latający prototyp F-35. Mimo, że od jego inauguracyjnego lotu minęło ponad 17 miesięcy, maszyna wylatała jedynie 40 h - drugą połowę 2007 samolot był uziemiony z powodu problemów z instalacją hydrauliczną / Zdjęcie: Lockheed Martin

Obecnie w zakładach Lockheed Martina trwa montaż 17 przedprodukcyjnych i dwóch seryjnych F-35, zamówionych w lipcu 2007. Wczorajszy kontrakt, na drugą transzę samolotów produkcji niskoseryjnej (LRIP 2) dotyczy 6 klasycznych F-35A dla US Air Force i 6 F-35B, krótkiego startu i lądowania (STOVL), dla lotnictwa US Marine Corps. Wartość umowy to 2,2 mld USD.

Jednak w odniesieniu do F-35B, wydanie zarezerwowanych środków jest zależne od powodzenia inauguracyjnego lotu - który przewidziany jest na przełom wiosny i lata - oraz wyników pierwszych testów.

Jednocześnie przeznaczono 197 mln USD na częściowe finansowanie LRIP 3, zamówienia, które w niedalekiej przyszłości obejmie nie mniej niż 18 samolotów wersji A.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.