Reklama
Reklama

US Air Force przyznały 5 podmiotom kontrakty o wartości po ok. 975 mln USA na opracowanie prototypów silnika adaptacyjnego do myśliwców nowej generacji. Łącznie ta faza programu ma kosztować blisko 4,9 mld USD. Kontrakty otrzymał General Electric z Cincinnati w Ohio, Pratt & Whitney z East Hartford w Connecticut, Boeing z St. Louis w Missouri oraz Lockheed Martin i Northrop Grumman z Palmdale w Kalifornii

Ilustracja: GE Aviation

Decyzja Pentagonu oznacza próbę poszerzenie rynku potencjalnych producentów silników lotniczych, który obecnie jest zdominowany przez GE Aviation i Pratt & Whitney, należące do Raytheon Technologies. Prace nad prototypowymi silnikami – w tym projektowanie, analiza, testy na stanowiskach, testowanie prototypów i integracja systemów – mają zostać wykonane do lipca 2032. Obecnie projektowane przez Pratt & Whitney i General Electric Aviation silniki adaptacyjne wykorzystują nowe technologie, takie jak dodatkowy strumień powietrza, w celu poprawy wydajności zużycia paliwa, ciągu i zasięgu.

USAF planują użycie silników adaptacyjnych w zmodernizowanych samolotach bojowych F-35. Później mają być one wykorzystane w samolotach kolejnej generacji. Rozwój nowych silników ma – w zamiarach USAF – powstrzymać upadek zaawansowanej bazy przemysłowej napędów lotniczych w USA.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.