Reklama
Reklama

Kwalifikacje A330 MRTT dla ZEA

Dzisiaj przedstawiciele Airbus military poinformowali o zakończeniu testów kwalifikacyjnych samolotów tankujących A330 MRTT dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Mirage 2000 wojsk lotniczych ZEA w czasie testów / Zdjęcie: Airbus Military

ZEA zamówiły 3 samoloty tankujące Airbusa. W ramach testów kwalifikacyjnych, w kraju odbiorcy odbyły się próby, z udziałem jednego z dwóch wyprodukowanych już A330 MRTT. Stacjonował on w bazie lotniczej Al Dhafra.

W ich trakcie obyły się - zakończone powodzeniem - tankowania F-16E/F Block 60, przy mocy centralnego, sztywnego boomu. Sprawdzono także możliwości tankowania Mirage 2000 z giętkich przewodów podskrzydłowych. Dotyczyło to zarówno myśliwca jednoosobowego, w konfiguracji z 6 pociskami i jednym dodatkowym zbiornikiem paliwa pod kadłubem, jak i wersji szkolno-bojowej, w dwoma pociskami i także dwoma zbiornikami podskrzydłowymi.

Według producenta zrealizowano pełen cykl prób, odbywających się przy zakładanych instrukcją prędkościach i wysokościach, a także w czasie wykonywania zakrętów i przy zmianach wysokości lotu. Pozytywny wynik testów otwiera drogę do realizowania dostaw. Planuje się, że pierwsze dwa samoloty trafią do ZEA przed końcem roku. Obecnie w Hiszpanii trwa szkolenie pilotów i mechaników, przyszłych użytkowników A330 MRTT.

Mirage 2000 wojsk lotniczych ZEA w czasie testów / Zdjęcie: Airbus Military

ZEA zamówiły 3 samoloty tankujące Airbusa. W ramach testów kwalifikacyjnych, w kraju odbiorcy odbyły się próby, z udziałem jednego z dwóch wyprodukowanych już A330 MRTT. Stacjonował on w bazie lotniczej Al Dhafra.

W ich trakcie obyły się - zakończone powodzeniem - tankowania F-16E/F Block 60, przy mocy centralnego, sztywnego boomu. Sprawdzono także możliwości tankowania Mirage 2000 z giętkich przewodów podskrzydłowych. Dotyczyło to zarówno myśliwca jednoosobowego, w konfiguracji z 6 pociskami i jednym dodatkowym zbiornikiem paliwa pod kadłubem, jak i wersji szkolno-bojowej, w dwoma pociskami i także dwoma zbiornikami podskrzydłowymi.

Według producenta zrealizowano pełen cykl prób, odbywających się przy zakładanych instrukcją prędkościach i wysokościach, a także w czasie wykonywania zakrętów i przy zmianach wysokości lotu. Pozytywny wynik testów otwiera drogę do realizowania dostaw. Planuje się, że pierwsze dwa samoloty trafią do ZEA przed końcem roku. Obecnie w Hiszpanii trwa szkolenie pilotów i mechaników, przyszłych użytkowników A330 MRTT.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.