Reklama
Reklama

Lockheed Martin zademonstrował funkcjonowanie opracowywanego przez siebie systemu umożliwiającego konwojowanie zaopatrzenia wojskowego bez udziału człowieka.

Autonomous Mobility Appliqué System (AMAS) opracowywany jest przez Lockheed Martina na podstawie zlecenia Departamentu Obrony USA z 2012 o wartości 11 mln USD (34,4 mln zł). Jego założeniem jest automatyzacja kierowania pojazdami użytkowanymi przez US Army i Korpus Piechoty Morskiej USA. Po wdrożeniu, system zostanie zamontowany w 8 różnych typach wozów / Zdjęcie: Lockheed Martin

Demonstracja została przeprowadzona na terenie Fort Hood w Teksasie. W jej organizację i realizację zaangażował się Lockheed Martin oraz U.S. Army Tank Automotive Research, Development and Engineering Center (TARDEC). Celem było zademonstrowanie możliwości i potencjału rozwijanego wspólnie Autonomous Mobility Appliqué System (AMAS), umożliwiającego transport zaopatrzenia wojskowego bez udziału kierowców, dzięki pełnej automatyzacji pracy pojazdów transportowych.

Do próby użyto samochodów ciężarowych M915 i pojazdów rodziny Heavy Expanded Mobility Tactical Truck (HEMTT). Wozy zostały wyposażone w aparaturę umożliwiającą automatyczną analizę otoczenia (m.in. lidar i dodatkowy odbiornik GPS, wchodzące w skład zamontowanych na wozach urządzeń Unmanned Mission Module, UMM) i wykonywanie na jej podstawie odpowiednich manewrów, typowych dla zachowania w ruchu drogowym.

 

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.