Reklama
Reklama

Alenia Aermacchi 10 kwietnia ujawniła 3 egz. samolotu szkolno-bojowego M-346. W odróżnieniu od 2 prototypów, jest to maszyna w konfiguracji produkcyjnej, o zmniejszonej o 700 kg masie własnej.

Alenia Aermacchi (część koncernu Finmeccanica), może już teraz liczyć na sprzedaż 14 samolotów dla włoskich wojsk lotniczych. Oprócz tego intensywnie promuje swój produkt za granicą: w kilku krajach europejskich - już niedługo również w Polsce - a także w ZEA, Singapurze, Chile i Malezji / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Uroczystość pokazu samolotu przedprodukcyjnego odbyła się w zakładach przedsiębiorstwa w Venegono Superiore, z udziałem najwyższych rangą przedstawicieli wojska i przemysłu.

W stosunku do dwóch prototypów (pierwszy z nich został oblatany w lipcu 2004), przekonstruowano strukturę płatowca, pod kątem zmniejszenia masy i ułatwień dla prowadzenia prac serwisowych. Zmieniono również system kontroli lotu, w tym komputery pokładowe, dostarczone przez Alenia SIA i SELEX communications. O 200 kg zwiększono pojemność wewnętrznych zbiorników paliwa.

Zmniejszenie masy osiągnięto głównie przez odchudzenie części podzespołów, przekonstruowanie struktur skrzydeł, goleni podwozia głównego, jak również zwiększenie wykorzystania kompozytów i tytanu.

Alenia Aermacchi (część koncernu Finmeccanica), może już teraz liczyć na sprzedaż 14 samolotów dla włoskich wojsk lotniczych. Oprócz tego intensywnie promuje swój produkt za granicą: w kilku krajach europejskich - już niedługo również w Polsce - a także w ZEA, Singapurze, Chile i Malezji / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Uroczystość pokazu samolotu przedprodukcyjnego odbyła się w zakładach przedsiębiorstwa w Venegono Superiore, z udziałem najwyższych rangą przedstawicieli wojska i przemysłu.

W stosunku do dwóch prototypów (pierwszy z nich został oblatany w lipcu 2004), przekonstruowano strukturę płatowca, pod kątem zmniejszenia masy i ułatwień dla prowadzenia prac serwisowych. Zmieniono również system kontroli lotu, w tym komputery pokładowe, dostarczone przez Alenia SIA i SELEX communications. O 200 kg zwiększono pojemność wewnętrznych zbiorników paliwa.

Zmniejszenie masy osiągnięto głównie przez odchudzenie części podzespołów, przekonstruowanie struktur skrzydeł, goleni podwozia głównego, jak również zwiększenie wykorzystania kompozytów i tytanu.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.