Reklama
Reklama

Malezja modernizuje C-130

Brytyjska Marshall Aerospace unowocześni awionikę malezyjskich Herculesów. Zainstaluje zintegrowany system nawigacji, łączności i nadzoru.

C-130H stanowią główny komponent lotnictwa transportowego Malezji. W przyszłości amerykańskie maszyny mają zostać uzupełnione większymi Airbusami A400M. Obok nich zadania transportowe wykonują mniejsze maszyny kilku typów, w tym 7 indonezyjskich CN-235-220M / Zdjęcie: DO Australii

Po wizycie w Wielkiej Brytanii szefa sztabu Królewskich Malezyjskich Wojsk Lotniczych, gen. Tan Sri Dato' Sri Rodzali bin Daud'a, przedstawiciele brytyjskiej spółki ogłosili, że wezmą udział w programie modernizacji malezyjskich C-130H. Malezja dysponuje obecnie flotą 12 C-130H/H-30 oraz 2 powietrznymi tankowcami C-130T.

Marshall Aerospace będzie odpowiedzialna za odmłodzenie awioniki, umożliwiającej loty w warunkach CNS/ATM (communications, navigation and surveillance/air traffic management), czyli w nowocześnie zarządzanej przestrzeni powietrznej. Najważniejszym urządzeniem będzie odbiornik globalnego satelitarnego systemu nawigacyjnego (GNSS) nowej generacji. Zwykły system GPS nie spełnia wszystkich wymogów lotnictwa i musi być doposażony w systemamy wspomagające.

Brytyjczycy obecnie modernizują w podobny sposób 4 holenderskie Herculesy, przy czym prace przy 2 pierwszych maszynach zostały już ukończone.

C-130H stanowią główny komponent lotnictwa transportowego Malezji. W przyszłości amerykańskie maszyny mają zostać uzupełnione większymi Airbusami A400M. Obok nich zadania transportowe wykonują mniejsze maszyny kilku typów, w tym 7 indonezyjskich CN-235-220M / Zdjęcie: DO Australii

Po wizycie w Wielkiej Brytanii szefa sztabu Królewskich Malezyjskich Wojsk Lotniczych, gen. Tan Sri Dato' Sri Rodzali bin Daud'a, przedstawiciele brytyjskiej spółki ogłosili, że wezmą udział w programie modernizacji malezyjskich C-130H. Malezja dysponuje obecnie flotą 12 C-130H/H-30 oraz 2 powietrznymi tankowcami C-130T.

Marshall Aerospace będzie odpowiedzialna za odmłodzenie awioniki, umożliwiającej loty w warunkach CNS/ATM (communications, navigation and surveillance/air traffic management), czyli w nowocześnie zarządzanej przestrzeni powietrznej. Najważniejszym urządzeniem będzie odbiornik globalnego satelitarnego systemu nawigacyjnego (GNSS) nowej generacji. Zwykły system GPS nie spełnia wszystkich wymogów lotnictwa i musi być doposażony w systemamy wspomagające.

Brytyjczycy obecnie modernizują w podobny sposób 4 holenderskie Herculesy, przy czym prace przy 2 pierwszych maszynach zostały już ukończone.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.