Reklama
Reklama

Boeing podpisał umowę z Pentagonem o serwisowaniu całej floty transportowych C-17 Globemaster III. Do 2021 cel ten pochłonie 11,7 mld USD.

USAF posiada obecnie 211 transportowych C-17. Kolejne 25 wykorzystywane są przez amerykańskich sojuszników / Zdjęcie: Boeing

Boeing serwisuje C-17 w ramach jednego kompleksowego programu (performance based logistics - PBL) od 1998. Początkowo koncern obsługiwał 46 maszyn z baz w Charleston i Altus. Dzisiaj jest ich 211 egz.

Pentagon płaci za utrzymanie samolotów w stanie zdatnym do lotu, zamiast za wykonanie konkretnych prac remontowo-serwisowych. Doprowadza to do zmniejszenia kosztów, np. przez scentralizowanie zakupów części zamiennych i zwiększenia sprawności samolotów. Wynosi ona 85% i jest najwyższa wśród transportowców amerykańskich wojsk lotniczych.

Podpisana pod koniec tygodnia kolejna umowa C-17 Globemaster III Integrated Sustainment Program (GISP) stanowi, że Pentagon przekaże na konta Boeinga 1,4 mld USD w przyszłym roku budżetowym, a do 2021 łącznie 11,7 mld USD.

Dla porównania, zakup ponad dwustu Globematsterów III kosztował amerykańskich podatników ok. 45-50 mld USD (licząc tylko cenę samolotów). Koszty serwisowania w ciągu całej dekady można więc uznać za umiarkowane.

USAF posiada obecnie 211 transportowych C-17. Kolejne 25 wykorzystywane są przez amerykańskich sojuszników / Zdjęcie: Boeing

Boeing serwisuje C-17 w ramach jednego kompleksowego programu (performance based logistics - PBL) od 1998. Początkowo koncern obsługiwał 46 maszyn z baz w Charleston i Altus. Dzisiaj jest ich 211 egz.

Pentagon płaci za utrzymanie samolotów w stanie zdatnym do lotu, zamiast za wykonanie konkretnych prac remontowo-serwisowych. Doprowadza to do zmniejszenia kosztów, np. przez scentralizowanie zakupów części zamiennych i zwiększenia sprawności samolotów. Wynosi ona 85% i jest najwyższa wśród transportowców amerykańskich wojsk lotniczych.

Podpisana pod koniec tygodnia kolejna umowa C-17 Globemaster III Integrated Sustainment Program (GISP) stanowi, że Pentagon przekaże na konta Boeinga 1,4 mld USD w przyszłym roku budżetowym, a do 2021 łącznie 11,7 mld USD.

Dla porównania, zakup ponad dwustu Globematsterów III kosztował amerykańskich podatników ok. 45-50 mld USD (licząc tylko cenę samolotów). Koszty serwisowania w ciągu całej dekady można więc uznać za umiarkowane.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.