Reklama
Reklama

Modernizacja ratownictwa lotniczego Austrii

Austriackie ratownictwo lotnicze (ÖAMTC) rozpoczęło modernizację floty śmigłowcowej. Pierwszym krokiem było podpisanie kontraktu na zakup 5 śmigłowców Airbus H135. Rozpoczęcie ich dostaw jest planowane na początek 2022.

Kokpit IFR Helionix H135 dostosowany do lotu z jednym pilotem / Zdjęcie: Airbus

Nowe H135 mają być dostarczane w wersji Helionix. 4-osiowy autopilot odciąża w niej pilota podczas akcji ratowniczej, często wykonywanej w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Kokpit, zaprojektowany z trzema dużymi wyświetlaczami elektronicznymi, jest kompatybilny z goglami noktowizyjnymi.

Kokpit IFR Helionix w H135 Airbus certyfikował w 2016. Zmodyfikowany kokpit umożliwia klientom wybór pomiędzy usunięciem części przewidzianej dla drugiego pilota, by zwiększyć pole widzenia, lub pozostawieniem go i zainstalowaniem dodatkowego wyposażenia STC (Supplement Type Certificate). Pierwszy H135 z kokpitem Helionix Airbus dostarczył klientowi w 2017.

Airbus i ÖAMTC Air Rescue mają długotrwałe relacje. ÖAMTC Air Rescue wykorzystuje 28 śmigłowców H135, operujących z 17 stałych baz w Austrii. W zimie uzupełniają je 4 dodatkowe bazy rozmieszczone w rejonach ośrodków narciarskich. W ubiegłym roku operator wykonał ponad 20 000 misji, średnio 52 dziennie.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.