Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zwolnienia w Selexie

Przemysł zbrojeniowy, 16 kwietnia 2013

Koncern Finmeccanica kontynuuje redukcje zatrudnienia w podległych spółkach. Tym razem zamierza zwolnić 2,5 tys. pracowników przedsiębiorstwa Selex.Jednym z nowych źródeł zysków Selexa mają być bezzałogowe statki latające. Przedsiębiorstwo podpisało już umowy dotyczące wypożyczenia bsl Falco Arabii Saudyjskiej i sprzedał je dwóm innym krajom z Bliskiego Wschodu, które nie chcą kupować bezzałogowców od Izraela. Falco zostały wyposażone w radar AESA Picosar / Zdjęcie: Selex ES

Przedsięwzięcie zostało zaplanowane już kilka miesięcy wcześniej, przez ówczesnego prezesa Finmeccaniki, Giuseppe Orsiego. Jego następca na tym stanowisku, Alessandro Pansa, kontynuuje politykę poprzednika.

W ub. r. zwolniono 650 pracowników Selex ES, w skład którego wchodzą Selex Sistemi Integrati, Selex Galileo i Selex Communications (niedawno połączone z Datamat). Po przeprowadzonych niedawno negocjacjach ze związkami zawodowymi 810 pracowników z Włoch zgodziło się na urlopy, a 120 kierowników – na odejście z pracy. Plany przewidują też zwolnienie ok. 500 osób, czyli 10% zatrudnionych, z zakładów w W. Brytanii. Tamtejsze wytwórnie Selera zostały przejęte przez BAE Systems.

Łącznie przewiduje się zwolnienie 2529 pracowników z 17 tysięcy, jakie pracują we wszystkich spółkach wchodzących w skład Selex ES. Zmniejszeniu ulegnie także liczba zakładów przemysłowych przedsiębiorstwa. Na Wyspach Brytyjskich zamkniętych będzie 6 z 10 wytwórni, a we Włoszech ich liczba spadnie z 48 do 26.

Co najciekawsze, Selex zamierza także ograniczyć swoją ofertę, z 550 do 350 produktów i skupić się na rynku cywilnym i bezpieczeństwa publicznego. W ciągu najbliższych 5 lat przychody przedsiębiorstwa z tej branży mają wzrosnąć z 30% do 50%.

W zamian Selex zamierza wzmocnić swoją pozycję na rynkach Bliskiego Wschodu. Obecnie prowadzi tam prace obsługowe samolotów Tornado i Eurofighter wojsk lotniczych Arabii Saudyjskiej. W planach jest rozszerzenie współpracy o urządzenia łączności, także satelitarnej i walki elektronicznej. Arabowie są również zainteresowani wyposażeniem swoich Eurofighterów w radary z anteną fazowaną (AESA).

 

 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.