Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

RAF odbierają BAe146C Mk3

Lotnictwo wojskowe, 19 kwietnia 2013

Wojska lotnicze Wielkiej Brytanii odebrały dwa transportowe BAe146C Mk3, zamówione w ramach pilnej potrzeby operacyjnej.BAe146C Mk3. Brytyjskie ministerstwo obrony odebrało dwa tego typu samoloty, które posłużą do przerzutu sprzętu z Afganistanu / Zdjęcie: BAE Systems

Przebudową samolotów pasażerskich BAe146-200 do wersji Quick Change, umożliwiającej szybką zmianę konfiguracji na wojskowy transportowiec taktyczny zajęło się BAE Systems. Koszt prac wyniósł 15,5 mln GBP.

Prace zostały zlecone przez brytyjskie resort obrony w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, mającej na celu zwiększenie floty transportowców niezbędnych do wycofania wojsk z Afganistanu (Szybkie wycofywanie Brytyjczyków z Afganistanu, 2012-12-20).

BAE Systems odpowiadało za zaprojektowanie, dostawę i zabudowanie wyposażenia w samolotach oraz zarządzanie łańcuchem dostaw i procesem przebudowy. Prace wykonano w zakładach Hawker Beechcraft Services.

Samoloty zostały wyposażone w układy samoobrony, urządzenia identyfikacyjne swój-obcy (IFF), radiostacje HF i UHF oraz urządzenia do łączności satelitarnej. Kabina załogi została opancerzona. Oprócz tego zabudowano także instalację wypełniania zbiorników paliwa gazem obojętnym i nowe instalacje klimatyzacji i przeciwpożarową (tylko w przedziale bagażowym).

BAe146C Mk3, jak oznaczono typ w Royal Air Force, mieści maksymalnie 10,6 t ładunku. Na burcie samolotu zabudowano duże drzwi, o wymiarach 3,33 x 1,93 m, pozwalające na szybki i łatwy załadunek i wyładunek palet, kontenerów i innych ładunków wielkogabarytowych.

Obydwa samoloty przydzielono do 32. (Królewskiej) eskadry RAF, zajmującej się transportem VIP-ów. Stacjonuje ona w bazie Northolt w północno-zachodniej części Londynu, a w jej skład wchodzą m.in. dwa BAe 146CC Mk 2.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.