Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyczyny katastrofy izraelskiej Cobry

Lotnictwo wojskowe, 02 maja 2013

Jak wykazały badania, katastrofa śmigłowca bojowego AH-1 Cobra sił zbrojnych Izraela, która miała miejsce 11 marca, spowodowana była awarią jednej z łopat śmigła sterującego.

Pośrednio do katastrofy (Kolejna katastrofa izraelskiej Cobry , 2013-03-12) przyczyniła się powłoka poliuretanowa, jaką zabezpieczone są łopaty śmigła sterującego. Podczas rutynowego przeglądu uniemożliwiła ona wykrycie pęknięcia zmęczeniowego na krawędzi natarcia jednej z łopat.

Izraelskie śmigłowce, operujące w warunkach pustynnych i w obszarach nadmorskich narażone są na erozję łopat wirnika nośnego i śmigła sterującego, spowodowaną piaskiem i dużym zasoleniem i wilgotnością powietrza.

Powoduje to znaczny wzrost kosztów ich eksploatacji. Z tego powodu, jako środek zapobiegawczy stosowane są ochronne powłoki poliuretanowe, nakładane na łopaty. Jednak w celu właściwego spełniania zadań, konieczne jest ich częste odnawianie. W dodatku powłoki te nie chronią przed skutkami uderzeń kamieni podrywanych z ziemi podczas startu i lądowania.

Według tygodnika Flight, obecnie w służbie sił zbrojnych Izraela znajdują się 43 śmigłowce uderzeniowe AH-1. Od czasu katastrofy ich loty są wstrzymane. Końcowy raport komisji badającej zdarzenie z 11 marca ma być opublikowany już niebawem, po zakończeniu serii prób niezbędnych do ustalenia jego przyczyn.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.