Jak wykazały badania, katastrofa śmigłowca bojowego AH-1 Cobra sił zbrojnych Izraela, która miała miejsce 11 marca, spowodowana była awarią jednej z łopat śmigła sterującego.
Pośrednio do katastrofy (Kolejna katastrofa izraelskiej Cobry , 2013-03-12) przyczyniła się powłoka poliuretanowa, jaką zabezpieczone są łopaty śmigła sterującego. Podczas rutynowego przeglądu uniemożliwiła ona wykrycie pęknięcia zmęczeniowego na krawędzi natarcia jednej z łopat.
Izraelskie śmigłowce, operujące w warunkach pustynnych i w obszarach nadmorskich narażone są na erozję łopat wirnika nośnego i śmigła sterującego, spowodowaną piaskiem i dużym zasoleniem i wilgotnością powietrza.
Powoduje to znaczny wzrost kosztów ich eksploatacji. Z tego powodu, jako środek zapobiegawczy stosowane są ochronne powłoki poliuretanowe, nakładane na łopaty. Jednak w celu właściwego spełniania zadań, konieczne jest ich częste odnawianie. W dodatku powłoki te nie chronią przed skutkami uderzeń kamieni podrywanych z ziemi podczas startu i lądowania.
Według tygodnika Flight, obecnie w służbie sił zbrojnych Izraela znajdują się 43 śmigłowce uderzeniowe AH-1. Od czasu katastrofy ich loty są wstrzymane. Końcowy raport komisji badającej zdarzenie z 11 marca ma być opublikowany już niebawem, po zakończeniu serii prób niezbędnych do ustalenia jego przyczyn.