Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IDEF 2013: Nowości Nurol Makina

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 10 maja 2013

Nurol Makina, producent kto Ejder 6x6 i 8x8 zaprezentował na IDEF nowy wóz opancerzony Ejder 4x4. Poinformowano także o bliskim zakończeniu dostaw armatek wodnych TOMA do Libii.

Na IDEF miała miejsce premiera wozu opancerzonego Nurol Makina Ejder 4x4. To największy z tej kategorii pojazdów rozwijanych w Turcji

Nurol Makina to przedsiębiorstwo założone w 1976, które pierwsze pojazdy dla wojska zaczęło dostarczać w 1992. Od 2008 produkuje kołowe transportery opancerzone Ejder 6x6, których dostarczono już do różnych użytkowników 70. Obecnie trwają rozmowy z Libanem na temat wspólnej produkcji tych kto.

Na IDEF po raz pierwszy zaprezentowano przeciwminowy wóz opancerzony Ejder (Smok) 4x4. To pierwszy turecki pojazd tego typu o dopuszczalnej masie całkowitej w granicach 12-14 t. Wóz rozwijany jest zgodnie z wymaganiami tureckiej armii oraz oddziałów specjalnych policji. Ejder 4x4 ma możliwość transportowania sprzętu o masie do 4,5 t. Pojazd mieści do 9 osób załogi, z czego 2 w przedniej kabinie i 7 w tylnej. Długość wozu – 6000 m, szerokość – 2450 mm, wysokość – 2300 mm. Ejder 4x4 ma prześwit 400 mm.
Ejder 4x4 napędzany jest wysokoprężnym silnikiem Cummings o mocy 300 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 40 km/h w ciągu 6 s. Prędkość maksymalna – 110 km/h, zasięg – 600 km. Według producenta, wóz ma charakteryzować się niespotykanymi do tej pory w tej kategorii pojazdów zdolnościami trakcyjnymi.

Armatka wodna Nurol Makina TOMA w konfiguracji dla Libanu / Zdjęcia: Remigiusz Wilk

W Stambule Nurol Makina pochwalił się bliskim zakończeniem dostaw armatek wodnych TOMA (Toplumsal Olayara Mudahale Araci) do Libanu. Państwo to zamówiło we wrześniu zeszłego roku 20 tych pojazdów. Pierwsze dwie partie po 6 pojazdów trafiły już do odbiorcy, ostatnia transza 8 wozów TOMA ma być dostarczona w maju. Pojazdy tego typu są używane w Azerbejdżanie, Zimbabwe i Gruzji, jak również przez turecką policję i żandarmerię. Mogą być kompletowane na podwoziach 4x2, 4x4, 6x2, 6x4 i 6x6 i wyposażone w kabiny 2- lub 4-osobowe.

Masa własna pojazdu wynosi od 10 do 26 t, w zależności od wyboru pojemność zbiornika z wodą – od 5 do 10 tys. litrów. Ponadto 60-l zbiornik z gazem łzawiącym, 60-l zbiornik z substancją barwiącą, 80-l zbiornik piany. Armatka wodna może pracować w trzech trybach: krótkiego, długiego i ciągłego strumienia. TOMA jest zaopatrzony w lemiesz.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.