Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Błędy konstrukcyjne S80

Marynarka wojenna, 24 maja 2013

W projekcie hiszpańskiego okrętu podwodnego S80 wykryto poważne błędy techniczne. Wskutek ich popełnienia masa okrętu jest 68 t większa niż planowano.

O błędach popełnionych przez konstruktorów okrętu podwodnego pisze Daily Telegraph. Według gazety spowodowały one, że pierwszy z budowanych przez stocznię Navantia okrętów podwodnych S80 jest cięższy o 68 ton w stosunku do projektu. Oznacza to, że jednostka będzie miała trudności w utrzymywaniu się na powierzchni w sposób zgodny z wymaganiami zamawiającego.

Sposobem na zaradzenie problemowi może być zmniejszenie masy wyposażenia okrętu, co w wymaganej skali jest niemożliwe. Pozostaje więc jego wydłużenie. Miałoby to kosztować co najmniej 7,5 mln Euro za metr konstrukcji. Długość S80 według projektu wynosi 71,05 m, a jego wyporność była planowana na 2,4 tys. ton.. Przebudowa okrętu może potrwać co najmniej rok, ale bardziej prawdopodobne są 2 lata. W warunkach kryzysu gospodarczego Hiszpanii problemy techniczne mogą zagrozić całemu programowi S80.

Hiszpańska Marynarka Wojenna zamówiła 4 okręty projektu S80 za 2,212 mld USD. Po kolejnych opóźnieniach, pierwszy okręt – Isaac Peral, ma trafić do linii w marcu 2015. Według wstępnych szacunków, przedłużenie czasu służby obecnie używanych okrętów może kosztować 15 mln Euro rocznie. Nie wiadomo, jakie będą losy drugiego z budowanych już okrętów proj. S80 (Budowa drugiego S-80 rozpoczęta, 2007-12-19) – czy będzie zasadniczo przekonstruowany, czy jedynie wydłużony, podobnie jak pierwsza jednostka.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.