W projekcie hiszpańskiego okrętu podwodnego S80 wykryto poważne błędy techniczne. Wskutek ich popełnienia masa okrętu jest 68 t większa niż planowano.
O błędach popełnionych przez konstruktorów okrętu podwodnego pisze Daily Telegraph. Według gazety spowodowały one, że pierwszy z budowanych przez stocznię Navantia okrętów podwodnych S80 jest cięższy o 68 ton w stosunku do projektu. Oznacza to, że jednostka będzie miała trudności w utrzymywaniu się na powierzchni w sposób zgodny z wymaganiami zamawiającego.
Sposobem na zaradzenie problemowi może być zmniejszenie masy wyposażenia okrętu, co w wymaganej skali jest niemożliwe. Pozostaje więc jego wydłużenie. Miałoby to kosztować co najmniej 7,5 mln Euro za metr konstrukcji. Długość S80 według projektu wynosi 71,05 m, a jego wyporność była planowana na 2,4 tys. ton.. Przebudowa okrętu może potrwać co najmniej rok, ale bardziej prawdopodobne są 2 lata. W warunkach kryzysu gospodarczego Hiszpanii problemy techniczne mogą zagrozić całemu programowi S80.
Hiszpańska Marynarka Wojenna zamówiła 4 okręty projektu S80 za 2,212 mld USD. Po kolejnych opóźnieniach, pierwszy okręt – Isaac Peral, ma trafić do linii w marcu 2015. Według wstępnych szacunków, przedłużenie czasu służby obecnie używanych okrętów może kosztować 15 mln Euro rocznie. Nie wiadomo, jakie będą losy drugiego z budowanych już okrętów proj. S80 (Budowa drugiego S-80 rozpoczęta, 2007-12-19) – czy będzie zasadniczo przekonstruowany, czy jedynie wydłużony, podobnie jak pierwsza jednostka.