Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejna awaria Dreamlinera JAL

Lotnictwo cywilne, 02 czerwca 2013

Niedawno naprawiony Boeing 787 Dreamliner należący do Japan Airlines uległ kolejnej awarii. Zaplanowany lot musiał zrealizować stary Boeing 767.

Do incydentu doszło dziś podczas przeglądu przed lotem. Należący do Japan Airlines samolot pasażerski Boeing 787 miał lecieć z Tokio do Pekinu dzień po powrocie do lotów Dreamlinerów tego przewoźnika i innych japońskich linii – ANA (787 ANA i JAL od 1 czerwca, 2013-05-10). Testy wykazały różnicę ciśnień wewnątrz i na zewnątrz kontenera naprawianego niedawno akumulatora litowo-jonowego. Odlot został opóźniony o ponad godzinę, a Dreamliner musiał zostać zastąpiony przez starego Boeinga 767.

Specjalna wentylacja zasobnika akumulatora litowo-jonowego naprawianych przez Boeinga Dreamlinerów jest jednym z rozwiązań zastosowanych, by zapobiegać ich przegrzewaniu. W wypadku feralnego samolotu okazało się, że zatkane były dwa otwory wentylacyjne zasobnika. Analiza pozwoliła na stwierdzenie, że błąd został popełniony przez serwisanta. Sam akumulator nie wykazał odstępstw od normy. Inne Dreamlinery JAL i ANA latają zgodnie z rozkładem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra