Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wstępne oferty na AJT: Czesi zrezygnowali

Lotnictwo wojskowe, 07 czerwca 2013

W piśmie do Inspektoratu Uzbrojenia MON, Ladislav Simek, prezes Aero Vodochody poinformował o rezygnacji z udziału w przetargu na samolot szkolenia zaawansowanego dla Sił Powietrznych. Czesi zapowiadają możliwość złożenia odwołania w związku z zaistniałą sytuacją.

Zdjęcie: Aero Vodochody

Prezes Simek zwrócił uwagę na kilka faktów, które jego zdaniem nie pozwoliły na udział w postępowaniu. Pierwszy związany jest z gwarancjami bankowymi, których forma nie jest zgodna z międzynarodowymi standardami i nie może być spełniona przez czeskie przedsiębiorstwo. Drugi wiąże się ze zbyt późnym wysłaniem zmian w treści przetargu. Przedstawiciele Aero Vodochody uznali, że kilka dni na przygotowanie zmodyfikowanej oferty było zbyt krótkim okresem. Wskazano też na niedokładności, a nawet sprzeczności w treści dokumentacji przetargowej.

Czesi stoją na stanowisku, że taka sytuacja nie chroni ich praw. Podkreślają też, że uczestniczyli we wcześniejszym postępowaniu, nie zgłaszając do niego zastrzeżeń. Obecnie rozpatrują możliwość złożenia odwołania. Jednak sprawa podjęcia odpowiednich kroków prawnych nie została jeszcze przesądzona.

Aero Vodochody wycofały się z poprzedniego przetargu na samolot LIFT w czerwcu 2011. Powodem było nie spełnienie przez L-159T1 sztywnego wymogu przetargu - posiadania układu sterowania lotem fly-by-wire (Czesi zrezygnowali, 2011-06-30). Według dostępnych informacji, obecnie MON nie stawia już tego żądania, zaś Czesi deklarują, że ich konstrukcja spełnia techniczne wymogi potencjalnego użytkownika.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra