Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwsi piloci zakończyli szkolenie na Hawku T.2

Lotnictwo wojskowe, 14 czerwca 2013

Ministerstwo obrony Wielkiej Brytanii poinformowało o zakończeniu pierwszego kursu szkoleniowego z użyciem samolotów Hawk T.2. Ukończyła go czwórka oficerów.

Uczeń-pilot RAF szkolący się w symulatorze samolotu Hawk T.2 / Zdjęcie: Crown Copyright

12 czerwca w bazie Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii) Valley zakończył się pierwszy kurs szkolenia zaawansowanego dla pilotów samolotów odrzutowych. Po raz pierwszy do treningu użyto samolotów Hawk T.2 oraz nowych syntetycznych urządzeń szkoleniowych. Kurs ukończyła czwórka pilotów, w tym jedna kobieta.

Przyszli piloci bojowych odrzutowców RAF rozpoczynają szkolenie selekcyjne na szybowcach Grob Viking T.1 lub motoszybowcach Grob Vigilant T.1 w Air Cadet Organisation (ACO), albo też na samolotach Grob G115E w Air Experience Flights (AEF). Następnie uczniowie-piloci przechodzą 30-tygodniowy kurs w RAF College Cranwell, gdzie realizowane jest szkolenie podstawowe na G115E, w wymiarze co najmniej 60 h. Po zdaniu egzaminu końcowego uczniowie kierowani są na samoloty odrzutowe, wielosilnikowe lub śmigłowce.

Kolejny etap to Basic Fast Jet Training (BAJT, szkolenie podstawowe na samolotach szybkich), obejmujący 120 h lotu w bazie RAF Linton-on-Ouse, na samolotach turbośmigłowych Short Tucano T.1. Ci uczniowie-piloci, którzy ukończą pomyślnie kurs, zostają zakwalifikowani na szkolenie zaawansowane i w użyciu uzbrojenia w bazie RAF Valley.

W trakcie 11 miesięcy pierwszego kursu z użyciem samolotów BAE Systems Hawk T.2 (poprzednio używano wersji T.1/T.1A) jego uczestnicy wylatali ok. 120 h w kabinach rzeczywistych statków powietrznych i spędzili podobny czas w trenażerach i kompleksowych symulatorach lotu. Zakończeniem procesu szkolenia była symulowana misja, w trakcie której należało zrzucić bomby kierowane Paveway IV na cel broniony przez przeciwlotnicze zestawy rakietowe i myśliwce przeciwnika, a następnie doprowadzić skrzydłowego do macierzystej bazy w sytuacji awaryjnej. Drugi kurs, w którym uczestniczyć ma 4 pilotów RAF i 2 Royal Navy, rozpocznie się w sierpniu br.

Absolwenci RAF Valley trafiają do jednostek szkolenia operacyjnego (OCU), gdzie szkolą się na docelowym typie samolotu bojowego (Typhoon, Tornado lub F-35), a następnie do jednostek liniowych.

System szkolenia analogiczny do zastosowanego w RAF Valley proponowany jest Siłom Powietrznym przez Brytyjczyków (Wstępne oferty na AJT: BAE Systems, 2013-06-07). Co ciekawe, te same urządzenia, jednak przystosowane dla potrzeb T-50, oferuje Lockheed Martin UK (Wstępne oferty na AJT: Lockheed Martin UK, 2013-06-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.