Nowozelandzkie towarzystwo podało szczegóły dotyczące tras, które obsługiwać będą Boeingi 787-9. Poinformowano także o wyposażeniu kabin samolotów.
Przewoźnik zamówił w 2004, jako pierwszy na rynku, 10 statków powietrznych tego typu, z opcją na 10 kolejnych. Ich dostawy zostaną zrealizowane w latach 2014-2017. Umożliwi to wycofanie z eksploatacji 5 Boeingów 767-300ER.
Dreamliner będą obsługiwały połączenia dalekodystansowe i średniego zasięgu, m.in. z Auckland do Szanghaju, Tokio, Perth, Honolulu i Papeete. Ich kabiny zostaną wyposażone w trzy klasy – biznes, ekonomiczną premium i ekonomiczną. Na razie nie sprecyzowano jeszcze liczby foteli, które zostaną zabudowane w poszczególnych klasach. Pojemność Boeinga 787-9 wynosi od 250 do 290 miejsc, zależnie od konfiguracji.
Fotele w klasie biznes będą identyczne, jak stosowane dotychczas w Boeingach 777-300ER, natomiast w klasie ekonomicznej premium zabudowane zostaną nowe fotele, produkcji Zodiac, z odstępem pomiędzy rzędami wynoszącym 104 cm.
Fotele w klasie ekonomicznej zostaną rozmieszczone w układzie 3-4-3. Co warte uwagi, pasażerowie pierwszych 16 bocznych rzędów będą mogli utworzyć ze swoich foteli trójmiejscową sofę.
Obecnie w zakładach w Everett trwa montaż końcowy pierwszego Boeinga 787-9 (Rozpoczęto montaż pierwszego Boeinga 787-9, 2013-06-03). Jego oblot ma nastąpić przed końcem br.