Boeing dostarczył brazylijskim liniom niskokosztowym GOL 80. samolot typu 737. Podobnie jak poprzednie, jest on przystosowany do operowania z krótkich dróg startowych.
Uroczystość miała miejsce w Seattle w ubiegłą środę, ale producent poinformował o niej z pewnym opóźnieniem. W kabinie samolotu zabudowano wyposażenie Boeing Sky Interior.
Obecnie we flocie brazylijskiego towarzystwa znajduje się 114 Boeingów 737-700/-800. W październiku ub. r. brazylijski przewoźnik zamówił także 60 Boeingów 737 MAX.
Co warte uwagi, wszystkie Boeingi 737-800 użytkowane przez GOL Linhas Aereas Inteligentes, są przystosowane do operowania z krótkich pasów przy zwiększonej masie startowej.
W odróżnieniu od klasycznych samolotów tego typu mają one dwupołożeniową płozę ogonową, umożliwiającą przyziemienie z mniejszą prędkością oraz ulepszoną mechanizację skrzydła (nowe sloty i dodatkowe przerywacze) zwiększającą siłę nośną przy starcie i lądowaniu. Dzięki tym modyfikacjom B737-800 może operować z lotnisk, na których długość dróg startowych jest mniejsza niż 1524 m.
Prace nad przystosowaniem B737-800 do operowania z krótkich pasów rozpoczęto specjalnie na życzenie towarzystwa GOL. Powodem była konieczność użytkowania przez przewoźnika lotniska Santos Dumont w Rio de Janeiro, którego droga startowa ma długość zaledwie 1311 m.