Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

80. Boeing 737 dla GOL

Lotnictwo cywilne, 01 lipca 2013

Boeing dostarczył brazylijskim liniom niskokosztowym GOL 80. samolot typu 737. Podobnie jak poprzednie, jest on przystosowany do operowania z krótkich dróg startowych.

Jubileuszowy 737-800 należący do linii GOL / Zdjęcie: Boeing

Uroczystość miała miejsce w Seattle w ubiegłą środę, ale producent poinformował o niej z pewnym opóźnieniem.  W kabinie samolotu zabudowano wyposażenie Boeing Sky Interior.

Obecnie we flocie brazylijskiego towarzystwa znajduje się 114 Boeingów 737-700/-800. W październiku ub. r. brazylijski przewoźnik zamówił także 60 Boeingów 737 MAX.

Co warte uwagi, wszystkie Boeingi 737-800 użytkowane przez GOL Linhas Aereas Inteligentes, są przystosowane do operowania z krótkich pasów przy zwiększonej masie startowej.

W odróżnieniu od klasycznych samolotów tego typu mają one dwupołożeniową płozę ogonową, umożliwiającą przyziemienie z mniejszą prędkością oraz ulepszoną mechanizację skrzydła (nowe sloty i dodatkowe przerywacze) zwiększającą siłę nośną przy starcie i lądowaniu. Dzięki tym modyfikacjom B737-800 może operować z lotnisk, na których długość dróg startowych jest mniejsza niż 1524 m.

Prace nad przystosowaniem B737-800 do operowania z krótkich pasów rozpoczęto specjalnie na życzenie towarzystwa GOL. Powodem była konieczność użytkowania przez przewoźnika lotniska Santos Dumont w Rio de Janeiro, którego droga startowa ma długość zaledwie 1311 m.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.