Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy zamawiają EC645 T2

Wojska lądowe, 12 lipca 2013

Niemieckie ministerstwo obrony zamówiło 15 śmigłowców Eurocopter EC645 T2. Realizacja kontraktu, wartości 194 mln Euro, potrwa od 2015 do 2017.

Jeden z AAS-72X z prezentowanych US Army w ramach programu Armed Aerial Scout. Śmigłowce EC645 T2 będą miały niemal identyczną konfigurację i wyposażenie / Zdjęcie: Eurocopter

Jak donosi producent, wiropłaty będą przeznaczone dla Kommando Spezialkräfte (KSK, dowództwa sił specjalnych). Umowa dotyczy śmigłowców wraz z odpowiednim pakietem wyposażenia, dostosowanym do wymagań stawianych przez specjalsów. Wartość zamówienia wynosi 194 mln Euro.

EC 645 T2 jest wojskową wersją śmigłowca EC145 T2 (Prezentacja EC145 T2, 2011-03-08). Wiropłat ma nowy zespół napędowy, złożony z silników Arriel 2E, o mocy startowej 667 kW (906 KM) każdy, z dwukanałowym elektronicznym układem sterowania (FADEC), otunelowane śmigło ogonowe (fenestron) oraz zmodernizowane przekładnie główną i śmigła sterującego. Średni wzrost osiągów wynosi 25%, ze znaczącymi wzrostem podczas lotu z jednym silnikiem niepracującym (OEI).

Zastosowanie fenestronu zamiast standardowego dwułopatowego śmigła sterującego znacząco wyższy poziom bezpieczeństwa na ziemi oraz w trakcie lotu, a także poprawę skuteczności przeciwdziałania momentowi obrotowemu wirnika nośnego, zmniejszenie zapotrzebowania mocy podczas lotu postępowego oraz zmniejszenie poziomu emitowanego hałasu i drgań.

Zastosowany w EC145 T2 fenestron ma nowe kompozytowe łopaty, nową przekładnię oraz zdwojone siłowniki i podwójną instalację hydrauliczną. Jest on również zabudowany w nowej, odpornej na uszkodzenia kompozytowej belce ogonowej.

Lekkie wielozadaniowe EC645 T2 wyposażone są w nowoczesną cyfrową awionikę Helionix, z trzema dużymi wskaźnikami podstawowych parametrów lotu, pozwalającą na wykonywanie lotów z użyciem noktowizyjnych wzmacniaczy obrazu (NVG) i 4-osiowego pilota automatycznego. Załoga ma także do dyspozycji radiostacje taktyczne zapewniające interoperacyjność z siłami zbrojnymi innych krajów NATO.

Duże przesuwane drzwi boczne pozwalają na szybkie desantowanie żołnierzy przy pomocy lin. Natomiast wciągarka umożliwia podejmowanie rozbitków i rannych. Śmigłowiec jest wyposażony w układy samoobrony i opancerzenie kabiny załogi.

KSK pozyska 15 śmigłowców EC645 T2. Ich dostawy rozpoczną się pod koniec 2015, a zakończą w połowie 2017.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra