Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Postępy w próbach INS Vikramaditya

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 30 lipca 2013

Przyszły indyjski lotniskowiec, INS Vikramaditya (ex-Admirał Gorszkow), z powodzeniem zakończył jeden z głównych etapów realizowanych na północy Rosji prób morskich.

Próby morskie INS Vikramaditya mają potwierdzić niezawodność konstrukcji oraz jej gotowość do rozpoczęcia służby w ramach marynarki wojennej Indii. O wadze realizowanych na wodach Morza Białego działań świadczy fakt, że dokładnie w takich okolicznościach okręt doznał przed rokiem awarii, która opóźniła jego przekazanie odbiorcy / Zdjęcie: Global Military Review

Według indyjskich mediów, powołujących się na źródła rosyjskie, INS Vikramaditya miał zrealizować jeden z kluczowych etapów prób morskich, ocenę funkcjonowania układu napędowego. Jednym z założeń było rozwinięcie przez okręt maksymalnej prędkości 32 w.

Próba zakończyła się powodzeniem. Znajdujący się na pokładzie okrętu przedstawiciele odpowiedzialnej za jego przygotowanie do służby w ramach indyjskiej marynarki wojennej pracownicy stoczni Siewmasz nie odnotowali żadnych usterek w pracy układu. Jest to tym istotniejsze, że to właśnie w czasie identycznych prób realizowanych przed rokiem, INS Vikramaditya doznał awarii (Kolejne opóźnienie INS Vikramaditya, 2012-09-17), która w konsekwencji uniemożliwiła zaplanowane na 4 grudnia 2012 przekazanie lotniskowca przyszłemu użytkownikowi (Bardzo spóźniony INS Vikramaditya, 2012-11-26).

W ostatnich miesiącach INS Vikramaditya znajdował się na terenie stoczni Siewmasz, gdzie poddawany był intensywnym pracom naprawczym (Naprawa INS Vikramaditya, 2013-01-25). Koncentrowały się one m.in. na wymianie uszkodzonych jesienią 2012 kotłów parowych. 

INS Vikramaditya wyszedł ponownie w morze zaledwie przed kilkoma tygodniami (INS Vikramaditya wyszedł w morze, 2013-07-05). Program prób morskich przewiduje jeszcze m.in. weryfikcję działań komponentu lotniczego (Pierwsza indyjska eskadra MiG-29K w służbie, 2013-05-13). Jeżeli także w trakcie tego etapu próbnego nie zostaną odnotowane żadne nieprawidłowości w funkcjonowaniu okrętu, stronie rosyjskiej uda się dotrzymać wyznaczonego na 15 listopada terminu przekazania go Indiom (Ustalono termin odbioru INS Vikramaditya, 2013-03-12).

Po jego oficjalnym wprowadzeniu do służby, INS Vikramaditya dołączy do niedawno remontowanego INS Viraat (R 22) (Indie bez lotniskowca, 2013-03-11, INS Viraat jeszcze przez 3 lata, 2013-04-29). W przyszłości jego uzupełnieniem mają być 2 lotniskowce rodzimej konstrukcji, INS Vikrant i INS Vishal. Według dostępnych informacji, do wodowania tego pierwszego ma dojść w połowie sierpnia (Wodowanie INS Vikrant w sierpniu, 2013-05-14).

Nie oznacza to jednak, że okręt znajdzie się szybko w linii. Liczne problemy techniczne, jakie przy jego budowie napotkała stocznia Cochin Shipyard Limited, wymusiły na producencie przesunięcie terminarzu jego wprowadzenia do służby (Kolejny indyjski lotniskowiec opóźniony, 2012-10-15). Na chwilę obecną zakłada się, że dojdzie do tego w okolicach 2018. Jeszcze później przyjęty zostanie INS Vishal, co jest wynikiem wymuszonych doświadczeniem zmian w projekcie lotniskowca.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.