Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie INS Vikrant

Marynarka wojenna, 12 sierpnia 2013

W dniu dzisiejszym ma dojść do wodowania pierwszego indyjskiego lotniskowca rodzimej konstrukcji, INS Vikrant.

INS Vikrant w czasie ostatnich przygotowań przed wodowaniem na terenie stoczni Cochin Shipyard Limited na południu Indii / Zdjęcie: The Hindu Business Line

Uroczystość wodowania INS Vikrant ma odbyć się na terenie stoczni producenta okrętu, Cochin Shipyard Limited na południu kraju (Wodowanie INS Vikrant w sierpniu, 2013-05-14). Wydarzenie ma stanowić ważny etap w procesie budowy lotniskowca. Przybliża bowiem moment jego przyjęcia do służby.

Jednak w ocenie komentatorów wodowanie INS Vikrant  ma przede wszystkim charakter propagandowy, mający odwrócić uwagę od sporych opóźnień w procesie budowy okrętu. Warto bowiem przypomnieć, że ze względu na napotkane problemy techniczne, producent musiał przesunąć termin przekazania lotniskowca marynarce wojennej Indii z 2015 na 2018 (Kolejny indyjski lotniskowiec opóźniony, 2012-10-15). Co więcej, z wypowiedzi medialnych przedstawicieli Cochin Shipyard Limited wynika, że przedsiębiorstwo stoczniowe nie jest w stanie zagwarantować, że w przyszłości nie dojdzie do kolejnych opóźnień w programie budowy jednostek omawianej klasy.

Wspomniane problemy techniczne przy budowie INS Vikrant zmusiły producenta okrętu do dokonania istotnych zmian w projekcie drugiego z rodzimych lotniskowców, przyszłego INS Vishal (Indyjskie lotniskowce, 2012-07-30). Decyzja w tej sprawie wzbudziła spore kontrowersje wśród kadry dowódczej marynarki wojennej. Oznacza bowiem ryzyko opóźnienia we wdrażaniu do służby także i tej jednostki.

Przypomnijmy, że po ich ostatecznym wprowadzeniu do służby, INS Vikrant i INS Vishal będą stanowić uzupełnienie odkupionego od Rosjan INS Vikramaditya (ex-Admirał Gorszkow) (INS Vikramaditya na 30 lat, 2013-08-08). W chwili obecnej okręt przechodzi intensywne próby morskie. Jego przekazanie stronie indyjskiej zostało zaplanowane na 15 listopada (Ustalono termin odbioru INS Vikramaditya, 2013-03-12). Omawiane okręty zastąpią też jedyny obecnie indyjski lotniskowiec, INS Viraat, który ma pozostać w linii jeszcze przez 3 lata (INS Viraat jeszcze przez 3 lata, 2013-04-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra