Reklama
Reklama

Wielka Brytania wybrała oferowany przez General Dynamics transporter Piranha V jako bazowy dla skonstruowania FRES (Future Rapid Effects System) - pojazdu opancerzonego przyszłości.

Kontrakt z General Dynamics UK ma zostać podpisany na 2 lata. Pirania V to wersja rozwojowa transportera produkowanego przez MOWAG, szwajcarskie przedsiębiorstwo przejęte przez General Dynamics. W konkursie startowały także transportery Boxer i VCBI oferowane, odpowiednio, przez ARTEC i francuskiego Nextera.

Wartość podstawowa programu FRES szacowana jest na 16 mld funtów (ok. 32 mld USD). W jego ramach brytyjska armia zamierza kupić 2000 transporterów opancerzonych ogólnego przeznaczenia - podstawę mobilnych jednostek przyszłości na co najmniej 30 lat. Dostawy nowych pojazdów mają rozpocząć się w 2012.

Na bazie podstawowego transportera mają powstać różne wersje specjalistyczne, z ciężkim uzbrojeniem, rozpoznawcze, czy inżynieryjne. Obecne przewidywania mówią o zakupie nawet tysiąca pojazdów specjalistycznych w 21 wersjach.

Całkowity koszt programu FRES - z opracowaniem wszystkich wersji, serwisem, modernizacjami, dostawą części zamiennych - szacowany jest na 60 mld funtów (ok. 120 mld USD).

Kontrakt z General Dynamics UK ma zostać podpisany na 2 lata. Pirania V to wersja rozwojowa transportera produkowanego przez MOWAG, szwajcarskie przedsiębiorstwo przejęte przez General Dynamics. W konkursie startowały także transportery Boxer i VCBI oferowane, odpowiednio, przez ARTEC i francuskiego Nextera.

Wartość podstawowa programu FRES szacowana jest na 16 mld funtów (ok. 32 mld USD). W jego ramach brytyjska armia zamierza kupić 2000 transporterów opancerzonych ogólnego przeznaczenia - podstawę mobilnych jednostek przyszłości na co najmniej 30 lat. Dostawy nowych pojazdów mają rozpocząć się w 2012.

Na bazie podstawowego transportera mają powstać różne wersje specjalistyczne, z ciężkim uzbrojeniem, rozpoznawcze, czy inżynieryjne. Obecne przewidywania mówią o zakupie nawet tysiąca pojazdów specjalistycznych w 21 wersjach.

Całkowity koszt programu FRES - z opracowaniem wszystkich wersji, serwisem, modernizacjami, dostawą części zamiennych - szacowany jest na 60 mld funtów (ok. 120 mld USD).

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.