Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indie wypożyczą kolejne OP od Rosji?

Marynarka wojenna, 19 sierpnia 2013

Władze w New Delhi rozważają możliwość wypożyczenia do Rosji co najmniej dwóch okrętów podwodnych proj. 877 (Kilo w kodzie NATO).

Ewentualne wypożyczenie od Rosji 2 okrętów proj. 877 stanowić będzie jedynie tymczasowe rozwiązanie problemu malejącego potencjału bojowego floty indyjskich OP. W dłuższej perspektywie czasowej niezbędne będzie wprowadzenie do służby jednostek budowanych w ramach programów P-75 i P-75I / Zdjęcie: World Defence News

Informacja na ten temat została opublikowana przez lokalne media w ostatnich dniach. Stanowi ona odpowiedź władz centralnych na pogarszający się stan indyjskiej floty OP. Przypomnijmy, że niedawno została ona uszczuplona o jeden okręt. Stało się tak w wyniku pożaru i eksplozji na pokładzie stacjonującej w Bombaju jednostki typu Sindhughosh (proj. 877EKM.), INS Sindhurakshak (S 63) (Pożar na pokładzie INS Sindhurakshak, 2013-08-14, Pierwsze ofiary pożaru INS Sindhurakshak, 2013-08-16).

Wskutek tego zdarzenia, marynarka wojenna Indii pozostała jedynie z 15 konwencjonalnymi OP, w tym 9 typu Sindhughosh (proj. 877EKM) i 4 typu Shishumar (niemiecki Typ 209). Sytuacja jest o tyle niekorzystna, iż 2 okręty przechodzą obecnie remont. Większość z pozostałych przekroczyła już z kolei 75% swojego resursu i w najbliższych latach będzie musiała zostać wycofana ze służby.

Uważa się, że wskutek tych działań New Delhi pozostanie z 7-8 sprawnymi, choć już nienajnowocześniejszymi, konwencjonalnymi OP. Liczba ta jest zbyt mała, aby pozostające w linii jednostki mogły wykonywać stawiane im zadania, związane m.in. z monitorowaniem wzrostu chińskiej aktywności wojskowej na wodach Oceanu Indyjskiego (Chińskie OP na Oceanie Indyjskim, 2013-04-08).

Omawianej sytuacji nie poprawia fakt sporych opóźnień w terminarzu wprowadzania do służby 6 konwencjonalnych OP typu Scorpène (Project 75) (Oficjalne opóźnienie Scorpene, 2013-07-23). Pierwsze z nich mają zostać przekazane New Delhi najwcześniej w 2016, 4 lata później niż pierwotnie planowano. Co więcej, na bardzo wstępnym etapie jest program budowy kolejnych, nowocześniejszych generacyjnie, okrętów omawianej klasy (Przetarg na nowe indyjskie OP coraz bliżej, 2013-08-09).

W odpowiedzi na pogarszającą się sytuację floty indyjskich OP, władze w New Delhi mają rozważać możliwość wypożyczenia od Rosji co najmniej 2 okrętów proj. 877. Rozwiązanie takie miałoby pozwolić marynarce wojennej Indii na utrzymanie minimalnego potencjału, wymaganego do prowadzenia działań podwodnych.

Indie użytkują już jeden rosyjski OP, atomowy INS Chakra czyli wypożyczoną od Rosjan ex-Nerpę, projektu 971U (INS Chakra w służbie, 2012-04-04) (na zdjęciu). W przyszłości ma on stanowić uzupełnienie rodzimego INS Arihant (INS Arihant coraz bliżej, 2013-05-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.