Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C-130J na najwyższym lotnisku świata

Lotnictwo wojskowe, 22 sierpnia 2013

Samolot transportowy C-130J Super Hercules lotnictwa wojskowego Indii wylądował na lotnisku położonym na wysokości ponad 5 km. Wcześniej lądowały tam tylko rosyjskie An-32B.

C-130J-30 w tumanach kurzu ląduje na Daulat Beg Oldie / Zdjęcie: IAF

20 sierpnia należący do IAF (indyjskie wojska lotnicze) samolot transportowy C-130J Super Hercules wylądował na lotnisku (lądowisku) Daulat Beg Oldie (DBO) w Ladakh w północnych Himalajach, w pobliżu granicy z ChRL. To najwyżej położone lotnisko świata, na wysokości aż 5065 m. Lądowanie nastąpiło o 6:34 rano. Dowódcą załogi był Group Captain Tejbir Singh.

Lotnisko Daulat Beg Oldie było intensywnie używane w czasie wojny Indii z Pakistanem. Powstało w 1962, a zamknięto je w 1965. Jego funkcjonowanie wznowiono w maju 2008, w związku ze wzrostem napięcia w stosunkach z ChRL. Dotąd lądowały tam tylko rosyjskie An-32B, przylatujące z Chandigarh, oraz śmigłowce.

Test z lądowaniem C-130J przeprowadzono w związku z jego większymi możliwościami niż An-32B. Super Hercules może jednorazowo dostarczyć ponad 20 ton ładunku. An-32B przewozi jedynie 6 t.

Indie kupiły 6 C-130J-30 w 2008 za ponad 1,1 mld USD. Ich dostawy zakończono w 2011. Obecny plan przewiduje zakup jeszcze 6 samolotów tego typu (Potwierdzenie sprzedaży C-130J dla Indii, 2012-07-22).

Na Daulat Beg Oldie wylądował C-130J-30 z eskadry Veiled Viper. Startował z rodzimej bazy w Hindon. Lot trwał około 90 minut.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.