Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Odmładzana flota US Coast Guard

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 09 maja 2008

Ostatni raz amerykańska straż przybrzeżna otrzymała duży okręt… 36 lat temu. Dzisiaj przejęła pierwszą z 8 planowanych jednostek, NSC Berthof (WMSL 750).


Kuter NSC Berthof (w terminologii US Coast Guard używa się tego określenia, a nie okręt) ma długość 125 m i wyporność 4300 t. Jego uzbrojenie to morskie działo kalibru 57 mm, artyleryjski system obrony bezpośredniej Phalax CWIS oraz wyrzutnik pułapek i celów pozornych. Pokład lotniczy kutra został przystosowany do wykorzystania dwóch śmigłowców HH-65 (licencyjna wersja Eurocoptera Douphin) lub 4 bezzałogowych samolotów hybrydowych Bell Eagle Eye. Dopełnieniem tego wyposażenia są łodzie inspekcyjne. Najważniejszy są jednak nowe systemy łączności i rozpoznania, które stanowią jakościowy skok w stosunku do wyposażenia dotychczas wykorzystywanych jednostek / Zdjęcie: US Coast Guard

Ceremonia miała miejsce w stoczni Ingalls w Pascagoula, należącej do producenta, Northrop Grumman Shipbuilding. Mimo, że oficjalnie nie zakończyły się jeszcze próby morskie, przedstawiciele producenta i odbiorcy twierdzą, że wszystkie najważniejsze testy zostały przeprowadzone, zaś ostatnie próby i poprawki (stwierdzono 8 usterek, których większość na być naprawiona do 12 maja) mogą być zrealizowane przy pomocy nowej, 122-osobowej załogi. Ostateczne zakończenie testów planowane jest na 24-25 maja, zaś oficjalne wprowadzenie do służby odbędzie się w sierpniu. Pełną gotowość okręt osiągnie jednak dopiero w 2010.

Berthof ma być pierwszym z 8 jednostek typu Legend, które zastąpią 12 starych okrętów typu Hamilton. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu dwuzmianowego systemu służby. Podobnie jak na strategicznych okrętach podwodnych, będą skompletowane dwie załogi, odbywające służby rotacyjnie. Zmniejszy to jednak okres wykorzystania jednostki z wcześniej planowanych 30, do 20 lat.

Okręty typu Legendjest to jeden z najważniejszych elementów programu Deepwater. Ma on doprowadzić kosztem 24 mld USD do wymiany wyposażenia US Coast Guard i stworzenia systemu sieciocentrycznego. Dodajmy, że w czasie wojny struktury straży zostaną włączone do US Navy, stąd program jest w pełni kompatybilny z rozwiązaniami wojskowymi.

Cały program jest jednak mocno krytykowany. Przy okazji uroczystości, republikański senator, Elijah Cummings przypomniał, że budowa jednostek typu Legend, podobnie jak cały program Deepwater, trapią opóźnienia i przekraczanie kosztów. Senator dodał, że wiele systemów Berthofa, szczególnie tych, które mają współpracować z innymi urządzeniami rozwijanymi w ramach Deepwater, nie zostało jeszcze wypróbowanych i w istocie mogą okazać się nieprzydatne.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.