Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat MAK dla Ansata

Lotnictwo cywilne, 28 sierpnia 2013

Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) wydał Certyfikat Typu dla śmigłowca Ansat w wersji cywilnej z klasycznym układem sterowania lotem.

Ansat prezentowany podczas tegorocznego MAKS / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

Informacja o uzyskaniu Certyfikat Typu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) dla śmigłowca Ansat została podana dziś, przez koncern Wiertalioty Rossii. Wiropłat ten jest prezentowany na trwającym obecnie w stolicy Rosji MAKS. W trakcie imprezy miało miejsce uroczyste wręczenie certyfikatu. W ceremonii wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Przemysłu i Handlu FR, MAK, koncernu Wiertalioty Rossii i zakładów w Kazaniu, gdzie produkowany jest Ansat.

Proces certyfikacji śmigłowca w wersji cywilnej, z klasycznym, hydrauliczno-mechanicznym układem sterowania lotem został zapoczątkowany w 2011. Prototyp zaprezentowano w ub. r. (Zmodyfikowany Ansat, 2012-04-29).

Poprzednio w Kazaniu produkowano wersję Ansata z układem fly-by-wire, jednak dotychczas żaden cywilny wiropłat z takim wyposażeniem nie otrzymał Certyfikatu Typu, ponieważ władze lotnicze nie sprecyzowały jeszcze odpowiednich przepisów. W celu ominięcia tego problemu rosyjscy konstruktorzy postanowili zastosować klasyczne rozwiązanie. Jak podkreślają przedstawiciele producenta, hydrauliczno-mechaniczny układ sterowania lotem jest łatwiejszy w eksploatacji i obsłudze, a także bardziej odporny na wahania temperatury, dzięki czemu wyposażone w niego śmigłowce mogą przebywać przez długi czas poza hangarem.

Jedynym jak dotąd nabywcą Ansata z układem fly-by-wire są WWS Rosji, które obecnie mają na stanie 13 śmigłowców (Ansat-U dla wojsk lotniczych Rosji, 2012-05-22). Kolejna partia 5 wiropłatów Ansat-U zostanie przekazana w listopadzie br. Łącznie do 2020 WWS zamierzają zakupić 30 śmigłowców tego typu.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.