Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aermacchi SF-260 dla Filipin

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 maja 2008

12 maja włoska Alenia Aermacchi podpisała z filipińskim ministerstwem obrony narodowej umowę o dostawie 18 samolotów szkolenia wstępnego SF-260F/PAF.

SF-260E włoskich wojsk lotniczych. Wersja F, dla Filipin - oprócz malowania i znaków przynależności państwowej - z zewnątrz będzie identyczna. Będzie jednak napędzana nowszym silnikiem z wtryskiem / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

SF-260 to samolot akrobacyjny, którego oblot miał miejsce 44 lata temu. W 1970 powstała jego pierwsza wersja wojskowa, służąca do treningu wstępnego, a od 1972 - po zamontowaniu dwóch pylonów podskrzydłowych - do wsparcia działań wojsk lądowych lub rozpoznania.

Maszyna stała się bardzo popularna. Łącznie sprzedano prawie 900 egz. do kilkudziesięciu państw. Mniej zasobne kraje chętnie wykorzystywały uzbrojone wersje, głównie w konfliktach wewnętrznych.

Filipiny kupiły pierwsze wersje SF-260, szkolną M i uzbrojoną W, na początku lat 1970. Łącznie Manilia zakupiła 48 samolotów z silnikami tłokowymi. Po kilkunastu latach wszystkie samoloty zostały skierowane do szkolenia. W 1991 Filipiny zamówiły we Włoszech kolejne 18 egz., tym razem w turbośmigłowej wersji TP. Obecnie wojska lotnicze tego kraju wykorzystują do treningu jedynie 7 samolotów tego typu, w tym w wersji uzbrojonej.

12 maja przedstawiciele Alenie Aermacchi i filipińskiego ministerstwa obrony narodowej, w ramach programu odmłodzenia wojsk lotniczych (PAF), podpisali porozumienie o zakupie 18 samolotów szkolnych SF-260F/PAF. Jest to najnowsza wersja samolotu, napędzana silnikiem tłokowym z wtryskiem o mocy 260 KM. Wartość programu, łącznie z pakietem szkoleniowym i części zamiennych wynosi 13,8 mln USD.

Obok SF-260 do treningu wstępnego na Filipinach wykorzystywane są amerykańskie T-41 Mescalero, czyli wojskowa wersja popularnej Cessny 172. Natomiast do treningu zaawansowanego - włoskie Aermacchi S-211, zakupione w poprzedniej dekadzie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.